UKESTART

Mandag :grin:
Ny uke med masse nye muligheter.
Jeg liker mandager. Jeg vet ikke helt hva det er med denne dagen. Trolig fordi jeg setter pris på hverdagen etter helgen.
I dag våknet jeg en time før vekkerklokken ringte.
Energisk og glad.


Dessuten ble jeg veldig optimistisk når jeg så dagens ord på kalenderen. Det passer perfekt med dagens innlegg om motivasjon. Å ha delmål er utrolig viktig. Det gir ikke bare motivasjon men også mestringsfølelse.  
Har du hatt en fin start på uken?

Det var klart for en benøkt igjen.
De dagene jeg skal trene ben gru-gleder jeg meg. Det er hardt samtidig som om det er veldig deilig.
-Knebøy
-Markløft
-Gående utfall
-Hip thrust
-Ettbens skrå benpress


For tiden har jeg dilla på søtpotet.
Spesielt når den bakes i ovnen.
Da blir skinnet sprøtt, mens innsiden er som myk og søt potetmos.


Jeg har salt og pepper på utsiden av poteten og baker på 200 -250 grader i 30 -50 minutter avhengig av størrelsen.
Som tilbehør serverte jeg i dag biff, mørbrad av storfe, ovnsbakt ratatouille og urtekesam.
Ratatouillen bakte jeg i ovnen sammen med potetene. Jeg hadde aubergine, squash, paprika, løk og finhakket hvitløk og chili på et ark aluminiumsfolie. På med litt krydder, jeg brukte pepper, basilikum og oregano, før jeg pakket sammen aluminiumsarket og lot den stå i ovnen sammen med søtpoteten.
Urtekesamen består av mager kesam blandet med hvitløk, basilikum, oregano og litt karri.


Til dessert ble den siste (nå jeg har spist opp alle ni muffinsene!) banansjokolademuffinsen.
Jeg nøt den sammen en banan i skiver og sukkerfri sjokoladesaus.
Hershey?s sukkerfri sjokoladesaus fant jeg på Smart Club, da måtte den selvfølgelig prøves. Smaken er god, men den er litt for mørk for min del, jeg liker best melkesjokolade.

Ha en god mandag videre og en sporty uke.
Kristine

23 kommentarer
    1. Nam! Søtpotet! <3
      Jeg lurte på om du har noen tips til hvordan man kan trene ben effektivt når man ikke har tilgang på diverse treningsapparater? Jeg trener hjemme (ikke økonomi til å trene på senter) og har noen manualer (tyngste vekten er ca. 9 kg). Har pleid å gjøre utfall og squats, men tenkte kanskje jeg måtte begynne å forandre litt på rutinen!

    2. Hei Kristine!
      Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget bloggen din, men nå er jeg helt avhengig! sjekker den flere ganger for dagen fordi du er så søt og inspirerende 🙂 Tusentakk!

    3. Angela:
      Tusen takk for hyggelige ord. Det setter jeg pris på 🙂
      Jeg er matvrak, så det blir vel automatisk at jeg må variere mye for å holde meg sunn og samtidig spise god mat.

    4. I Martines verden:
      Uff, da! Om du får vondt i knærne av å løpe ville jeg sett på hva slags sko du bruker. Eventuelt finne en annen kardiovariant. Treningen skal ikke ødelegge kroppen, men bygge den opp 🙂

    5. Det så noe godt ut! Er sulten som en ulv nå.. *namnam*
      Synes du er super flink! Veldig motiverende og se hvordan du holder på! Selv stod jeg over treningen i dag på studio, skal kjøre mage hjemme. Altfor vondt i knærne etter løp i går..
      Håper du har hatt en finfin mandag 😀

    6. Deilige hærlige Mandagen :))) Digger mandager! Starter jo med blanke ark, man kan gjøre om på det man følte ble feil uka som gikk :))) Ahhhhh Lovely :)))

    7. Jeg synes du er så utrolig flink til å variere når det kommer til mat! Du er virkelig inspirerende!! 😀
      Ikke værst å våkne før vekkerklokken på en mandag forresten! 😉
      Ha en finfin kveld!

    8. Live:
      Det er ikke mulig å punktforbrenne. En øvelse vil ikke få fettet til å forsvinne, ei heller bygge muskler under som gjør det større. For å fjerne fettet må du få ned fettprosenten over hele kroppen.
      Tunge, dype knebøy og markløft er de beste øvelsene for lår. Sammen med et godt kosthold og riktig trening vil bena bli faste og stramme 🙂

    9. For noen uker siden satte jeg meg et mål om å klare 100 kg i beinpress! Og i dag klarte jeg det, suuuuper fornøyd 🙂 Men så kommer mamma med at hvis du løfter tungt så får du store muskler.. Åååh. Hva mener du om det?

    10. Hei! Du er veldig inspirerende! Jeg bare lurer litt på en ting ang. trening. Jeg har litt fett øvest mellom bena, slik som mange jenter. Jeg trener på Elixia, og der har de en maskin der du klemmer sammen to greier mellom bena. Fjerner dette fettet eller blir det bare “større” siden du bygger muskelen under? Og har du gode råd mot “lovehandles”? Jeg er ikke veldig stor, men det er et par småting jeg vil ordne på! Hadde satt utrolig stor pris på svar! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg