EN UKE


Jeg må vise dere gårsdagens utrolig gode og enkle lunsj.
Salat av spinatblader, cherrytomater, gul paprika og rødløk, med kokte egg, reker, fetaost, cottage cheese og pesto.
Epler servert ved siden av.
Hvem har sagt at salat er kjedelig?
Dette var kjempe godt.
Den beste salaten jeg har spist på lenge, så god at jeg laget noe lignende i dag bare med kylling isteden for reker.


Det ble aldri noen styrketrening på mandag.
Det fristet rett og slett ikke.
For meg er det viktig at trening skal være noe positivt og lystbetont.
Jeg hadder mer lyst til å ta meg en tur ut.
Det ble en 50 minutters power walk i høstmørket.
I går ble det hviledag.


Tidligere i dag fikk jeg akutt lyst på proteinrull.
Det er alt for lenge siden jeg har spist disse.
Oppskriften har jeg lagt ut her og her.
Jeg gadd ikke å stivpiske eggehviter. Dagens proteinrull ble derfor en enkel versjon bestående av 3 egg, 4 ss kokosmel, 1 ss sukrin, 2 ss kesam, 1 ts fiberhusk og 2 ss vann som jeg rørte sammen, før jeg smurte røren utover bakeplaten og stekte på 180 grader i 10 minutter.
Dette gav to stekebrett med røre.
Jeg delte rullen i to slik at jeg fikk fire stykker.
De ble fylt med ketchup, sennep, wasabi og lettere jarlsberg, kesam, sukrin og kanel, kesam og syltetøy, og peanøttkrem laget av peanøttsmør, peanøttmel, sukrin og kesam.

I dag kom jeg meg endelig på Elixia for en styrkeøkt.
Det ble en skikkelig god økt på rygg, bryst og ben.
Noen dager vekk fra styrkerommet gjorde susen.
– Utfall
4 sett *  10 -12 repetisjoner
– Nedtrekk
4 sett * 8 -10 repetisjoner
– Pec deck
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Hacklift
3 sett * 10 repetisjoner
– Leg ex
12 + 5 x (myo-reps)
– Sittende roing
3 sett * 12 -13 repetisjoner
– Face pull
2 sett * 15 repetisjoner
– Benpress
9 + 3 x (myo-reps)


I dag er det en uke siden vi utvidet familien med disse to søtningene.
Nå har de rukket å bli femten uker gamle.
Jeg er helt forelsket og blitt utrolig avhengig av de allerede.
Mildred og Spera (latinsk for håp) er våre kjære kalt.
PØ og jeg var nok så uenige i navnene. Vi valgte derfor å navngi hver vår pus.


Noe av det vi har gjort den siste uken:
Øverste bildet:
kost masse og lekt masse og funnet ut at ryggen min er det beste stedet å sitte
Bildet i midten: 
Pusset tenner sammen og snorket i kor. Nå får jeg ikke sove uten pusene i nærheten!
Bildet under:
Funnet ut at proteinkaffe er utrolig godt og plassert oss i favorittstedet, nemlig i klesskuffen til Kristine.


I dette øyeblikket ligger Spera og Mildred og maler ved siden av meg i sofaen.
Skjønneste
Jeg gleder meg til de neste ukene sammen.


Denne skålen er med oss i sofaen nå.
Cottage cheese toppet med appelsin, nektarin, eple, jordbær yoghurt og fullkornsfrokostblanding.
Jeg venter på at PØ skal komme hjem så vi kan lage middag sammen.
Det er kjærestekveld.
I mellomtiden blir det derfor ventemat.

Nyt onsdag videre dere.
Fortsatt god kveld :grin:
Kristine

20 kommentarer
    1. Så fine puser 🙂 Jeg liker bloggen din, Kristine, men jeg synes du ser forferdelig tynn ut nå. Synes du var så utrolig flott for noen måneder siden da du hadde litt mer kjøtt på kroppen, men fortsatt var supertrent med masse muskler og da også veldig definert! Dette er ikke ment slemt, så jeg vil ikke at du tar det ille opp, men jeg håper bare ikke det går for langt 🙂

    2. Hei! Jeg leser bloggen din nesten hver dag. Vil bare si at du inspirerer med veldig med alle disse fine, sunne og gode måltidene du lager og viser frem. I tillegg elsker jeg det sunne forholdet du har til trening. Liker bloggen din kjempemasse.

    3. Herre, så mye god mat! Nå er det sykt lenge siden jeg har laget proteinrull, tror nok jeg må lage det til lunsj i morgen eller til etter trening idag. Mmmmums 😀

    4. Utrolig søte puser du har fått deg :- )
      Ser det blir å lage proteinrull i nermeste framtid her også, den er jo så utrolig god!
      Stå på videre, Kristine :- D

    5. Hei! 🙂 Er mocca chocolate proteinpulveret du bruker (som er favoritten din) like god å blande ut i vann som i feks melk? liksom, smaker det bra?

    6. Heihei!:)
      E de Chocolite Crispy Caramel barene hard å tygge eller e dem mjuk?

    7. Den proteinrullen er jo bare helt sykt flott da! Kan jo brukes til så mangt! 🙂 Jeg lagde pizza av den her i vår. Knall som pizzabunn! 😉 Så fine puser! Herlig å ha slike familiemedlemmer. Kjente et lite savn av min katt hjemme hos mamma akkurat nå;) Ha en fin kveld, skjønne <3

    8. Nydelige katter! Jeg har en tattovering på armen der det står dum spiro spero, som betyr while I breathe I hope. Så tror spero betyr hope 🙂 Har søkt litt på nettet og funnet ut det før jeg tok tattoveringen, slik at det ikke skulle stå feil. Kjedelig om det står noe helt annet der, haha! Du får de proteinrullene så fine du. Mine blir litt tørre. Ha en fin kveld, skjønne deg!

    9. ååå du frister så med pusene. det er bare så koselig! 😀 salat så godt ut,men må si eggene så aller best ut! Hehe. Jeg har også lyst på prottisrull. alt for lenge siden sist. :3

    10. Haha… som mor som datter. matmor elsker proteinkaffe og det gjør barna også 😉

    11. verderns sjønneste katter. men du må passe på hva de år i seg av mat. det er utrolige mye mat som de ikke tåler. kos deg videre med disse skjønne skapningene. de er en glede i hverdagen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg