VAFLER

Som jeg nevnte på fredag under helgelisten, hadde jeg egentlig tenkt til å lage enkle scones til frokost i dag, men jeg hadde ikke cottage cheese eller havremel. Og for å være ærlig, hadde jeg lyst på noe søtt til morgenkaffen. Da ble det vafler i stedet. Nystekte vafler og et par kopper kaffe, mens jeg tuslet rundt i pysjen og hørte på rolig akustisk musikk, var en utrolig deilig start på søndagen.

Disse vaflene er proteinrike, fiberrike og metter godt, og de blir saftige og gode. Lag gjerne dobbel porsjon og putt vaflene i matboksen i morgen. Hvor stas vil det ikke bli å åpne matboksen da? Håper det smaker!

Vafler
Nok til 3 vaffelplater

1 egg
50 g kesam
1 ss mandelmel, eventuelt annet mel
50 -60 g speltmel
1/2 ts bakepulver
Ca 1/3 ts vaniljepulver, kan sløyfes
1 ts sukringold
1/2 ts kanel

Pisk alle ingrediensene godt sammen. Tilsett nok speltmel til at du får en fin vaffelrøre.
La røren svelle i 15 minutter. Stek vafler. Jeg har litt smør i vaffeljernet.
Spis og nyt!

På toppen har jeg nugatti, blåbær og kakaonibs. Nam!
Ha en flott søndag :razz:

Kristine  ♥

12 kommentarer

Siste innlegg