DE FINESTE FARGEDE EGGENE TIL PÅSKEFROKOSTEN

God første påskedag ♥ Jeg har akkurat hatt den deilig morgen med en god påskefrokost. Jeg vet ikke med dere, men noe av det hyggeligste med påsken, og ferier generelt, er lange deilige frokoster, som påskefrokosten i dag. Ekstra stas synes jeg det er å farge eggene slik at de blir ekstra fine og pynter opp frokostbordet.

Hvorfor ikke overraske noen du er glad i med en ekstra staselig påskefrokost? Det er enkelt, dekorativt og morsomt. Du kan farge egg på mange forskjellige måter. Jeg valgte å gjøre det på en enkel måte hvor jeg brukte ferdigkokte egg. Da la jeg eggene i farget vann i går kveld, slik at de var farget og fine i dag morges. Vips så har du de fineste fargede eggene til påskefrokosten.

Vil du pynte litt på påskebordet også? Bruk eggeskall som små blomstervaser. Det setter et lite søtt og personlig preg på bordet.

De fineste fargede eggene til påskefrokosten

Egg
Konditorfarge

Kok eggene på vanlig måte. Jeg liker mine bløtkokte og kokte de i 6 minutter. Når eggene er ferdigkokte, har du dem i kaldt vann slik at kokeprosessen stopper opp.
Gjør klar glass eller boller med farget vann. Du kan bruke vanlig konditorfarge. Jeg har brukt rød, gul, grønn og blå. Tilsett en god mengde konditorfarge, jeg brukte ca 6 -8  dråper konditorfarge i 2 dl vann.
Knus skallet på eggene ved å slå de mot bordkanten. Legg så eggene over i vannet med farge. Eggene skal ikke skrelles, skallet skal bare knuses.
La eggene ligge i det fargede vannet i minimum 15 minutter. Jeg laget mine i går kveld og lot de ligge til i dag morges.
Skrell eggene og server.

Trenger du noen tips til hva du kan servere eggene med? Jeg gjorde det enkelt med ferdigkjøpte rundstykke, kaffe, litt oppkuttede frukt og grønnsaker, skinke ost. Du kan også lage noe godt som for eksempel. Vil du bake noe selv, kan jeg anbefale enkle scones som er raske, saftige og gode. Polarbrød er en favoritt i min familie. Disse spelt- og havrerundstykker, er luftige og gode. Eller havrerundstykkene som er en av mine personlige favoritter.
Nyt påsken videre. Håper du gjør noe hyggelig i dag!

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg