FISKE BURRITO POKE WRAP

Dere vet jo at jeg er glad i poke bowl.  Jeg har delt flere oppskrifter på poke bowl’s her på bloggen, blant annet her og her. Det er noe jeg spiser nok så ofte. Det er jo så godt! I tillegg er det enkelt og fyller kroppen med masse næring. På onsdag gjorde jeg derimot en endring. Jeg laget fiske burrito poke wrap. Ja, jeg puttet rett og slett ingrediensene som skal i en boke bowl, i en wrap. Det ble skikkelig godt! En soleklar ny favoritt!

I en poke bowl er det normalt ris. Ris er en karbohydratkilde. Ettersom tortillawraps også er en karbohydratkilde, valgte jeg å bytte ut den vanlige risen med blomkålris. Litt ekstra grønnsaker er aldri feil! Vil du bruke vanlig ris, kan du naturligvis det. Da følger du de samme retningslinjene under, men blander vanlig hvit ris med eddik og sukrin+.

Fiske poke burrito wrap

Laks, jeg har brutk salma, eller annen fisk
Blomkål, eventuelt kokt ris
Eddik
Søtning, jeg brukte sukrin+
Chilimajones, se oppskrift under, eventuelt kjøp ferdig
Gulrot
Agurk
Tortillalefser

Start med blomkålrisen.
Riv blomkål på et rivjern. Eventuelt kan du bruke en foodprosessor eller lignende.
Ha blomkålen i mikroen i en lufttett boks i 4 -5 minutter, til den blir myk. Eventuelt kan du steke blomkålen i en panne med litt vann, til den blir myk.
Bland så i eddik og sukrin. Bland godt sammen.
Til 1 blomkålhodet brukte jeg 2 ss edikk og 1/2 ts sukrin+. 

Skjær gulrot og agurk i staver.
Del fisken i tynne skiver.
Legg tortillalefsene utover kjøkkenbenken. Ha over blomkålris, eventuelt vanlig ris. Legg over fisk og grønnsaker. Topp med chilimasjones. Rull sammen.
Server.

 

Chilimajones
Til 1 person

1 ss majones
1 ss yoghurt, eventuelt kesam eller lignende
1 ts sweet chili saus
Bittliett finhakket hvitløk

Bland sammen alle ingrediensene i en skål. Da er den klar til bruk.

Det her er fest i munnen altså! Fiske burrito poke wrap passer like godt til helgekosen som til noe ekstra godt i hverdagen. Du kan også lage flere wraps, pakke de inn i aluminiumfolie og ha de i matpakken.  Super sunt og super godt! Denne tror jeg kan bli en favoritt hos mange. Håper det smaker og ha en strålende fredagskveld!

 

Kristine  ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg