FOR EN EKSTRA BRA MANDAG

Riktig god første søndag i advent ♥ Har du tent lys og pyntet til jul i dag? Jeg har gjort begge deler. Ååå, som jeg elsker julen!

Desember er en hektisk måned for mange. Det er mye som skal ordnet og fikses, og i tillegg er det ofte mange sosiale sammenkomster. I kveld vil jeg derfor oppfordre deg til å være litt snillere mot deg selv. At du tar deg litt tid til å pleie deg selv slik at du kan lade opp batteriene. De aller fleste av oss glemmer nemlig det i hverdagen, men det å prioritere seg selv, både fysisk og psykisk, er viktig for at man skal ha det bra. Bruk disse tipsene denne søndagen for å gjøre deg selv klar til en ekstra bra mandag!

Lag ekstra god kveldsmat
Sunn og næringsrik mat, er alfa omega for å ha det bra. Lag noe ekstra godt til deg selv til kveldsmat. Hva med proteinpannekaker med bær og kesam, enkle pizzarundstykker eller lompetoast? Og du, lage dobbel porsjon når du først er i gang, slik at du har en god lunsj til matpakken imorgen! 

Skru mobilen på lydløs
Mobilen er et stort uromoment men likevel så avhengighetsskapende! Er du blant de som ser på TV og trykker på mobilen samtidig? Du er ikke alene. Skru mobilen på lydløs, legg den langt vekk og kjenn hvordan roen senket seg. Det er skikkelig befriende!

5 minutter meditasjon
Last ned appen Calm og ta deg en fem minutters meditasjonsrunde. Jeg er avhengig av denne appen og bruker den så og si daglig! Legg deg ned på gulvet, ha appen på øret og pust med magen. Denne appen er så beroligende og skyller ut stress. 

Kryp opp i sofaen
Finn frem et varmt pledd, tenn noen lys og kryp opp i sofaen. Det er tross første advent og virkelig tid for innekos! Les en bok som du har lyst til å lese eller se en herlig julefilm. Slapp av, tøm hjernen og kos deg.

Egenpleie
Sett av en god halvtime til deg selv hvor du tar en lang og varm dusj, skrubber kroppen og deretter smører hele deg med en deilig krem. Ta deg også gjerne tid til å legge en ansiktsmakse. Jeg vet i hvert fall med meg selv at jeg føler meg så mye freshere på mandagen om jeg har brukt litt tid på engenpleie kvelden i forveien.

Med det håper jeg du får en riktig så fin søndagskveld og at du våkner frisk, uthvilt og klar for en ny uke imorgen. Nyt kvelden videre!

Kristine ♥ 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg