HJEMMELAGET SUSHI

At jeg elsker sushi, er nok ikke noe overraskelse. Dette er en av mine favorittretter! Jeg må ærlig innrømme at jeg stort sett kjøper sushien, det er jo så fryktelig enkelt, men i går laget jeg faktisk hjemmelaget sushi. Det er enklere enn man skule tro! Jeg gikk for en variant med laks, kamskjell, mango, agurk og chilimajones.


Hjemmelaget sushi

med laks, kamskjell, mango og agurk

Ris, originalt sushiris men jeg brukte basmatiris
Eddik, originalt riseddik, men jeg brukte eplecidereddik
Søtning, jeg brukte bittelitt sukrin+
Noriark
Fyll av ønsket slag; jeg brukte som nevnt laks, kamskjell, agurk , mango og chilimajones

Til servering
Wasabi, syltet ingefær og soyasaus

Kok risen som anvisning på pakken. Ha i eddik og søtning. Smak deg til så det blir riktig mengde syrlighet og sødme for dine smaksløker.
Del fyllet i biter. Jeg kuttet laks og kamskjell i skiver, og kuttet mango og agurk i stenger. I tillegg laget jeg chilimajonesen. Denne kan du kjøpe ferdig om du ønsker det.
Ta så et noriark, legg på ris og klem risen flat. Jeg gjorde det enket; tok kaldt vann på hånden mine og moste risen flat med håndflaten.
Legg så på fyllet.
Rull noriarkene sammen. La de stå i minimum 2 minutter før du skjærer rullene i skiver.
Oppbevar i kjøleskapet eller server med en gang

Vil du ha en enklere variant at noriwraps, kan jeg anbefale disse noriwrapsene. Superenkle og veldig gode. Poke bowl, deriblant denne oppskriften med marinert tunfisk, er også en slager.
Sushi to the people, sier jeg. Enten det er i form av hjemmelaget sushi og nori, noriwraps eller pokebowl. Det er super godt og veldig sunt!

 

Kristine ♥

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg