www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

200 REPETISJONER

  • 28.10.2012, 17:58


Jeg hadde en helt fantastisk treningsøkt i dag.
Svett og usminket bildet, men en veldig fornøyd frøken :grin:
En økt bestående av knebøy og markløft.
Enkelt og greit.

- 10 sett * 10 repetisjoner med dype knebøy
- 10 sett * 10 repetisjoner med markløft

Jeg kjørte øvelsene som super sett.
Det vil si at jeg først gjorde 10 repetisjoner med knebøy, tok noen dype pust og gikk så rett på 10 repetisjoner med markløft. Deretter ble det en ordentlig pause før jeg begynte på neste sett.
200 repetisjoner senere var jeg god og shaky i bena. 
Fryktelig sulten var jeg også.


Rett hjem å lage mat.
Det er rart hvordan jeg alltid blir sulten etter trening.
Det er vel et tegn på at kroppen vil ha påfyll.
Jeg laget protein-mocca-gørt, riskaker og frukt.
Perfekt påfyll etter en god styrkeøkt.


Dette er riskakene jeg kjøpte her om dagen.
Det er vel egentlig ikke riskaker, men maiskaker i og med at de er laget av mais.
Veldig gode er de.
Jeg smurte dem med wasabi og ketchup før jeg hadde lettere jarlsbergost og cherrytomat på to av dem, og mager smørost og cherrytomat på nummer tre.
I skålen er det appelsiner og plommer.


Mocca-grøten ble veldig god.
Jeg laget havregrøt på vanlig måte ved å koke havregryn med vann.
Når grøten var ferdig blandet jeg inn 1 scoop mocca-protein, 1 ts instant coffee og 4 dråper stevia sjokolade.
På toppen har jeg cottage cheese, kesella, frosne bringebær, frosne blåbær, pekannøtter, kokosflak og pistasjnøtter.
En real dose kanel hadde jeg også over før jeg spiste.
Godt!


Nå har jeg satt meg ned med litt snaks til skolelesingen.
Det er alltid mye lettere å motivere seg til å lese når jeg har noe å knaske på.
Sætres beste speltkjeks med kesella (kesam) og sukkerfritt syltetøy, ristede mandler, et par chocorite protein barer og grønne druer.
Da er jeg klar til å pugge knokler og fester en times tid.



I kveld er det kjærestekveld.
Biff, tente lys og film. Kos på sitt beste.
Håper du har hatt en herlig helg :grin:
Nyt søndagen videre.

Kristine  

Bente

28.10.2012 kl. 18:04
Hvor tungt har du det i markløft og knebøy?

Lidenskap for ein sunn livsstil

28.10.2012 kl. 18:07
Hærlig økt!!! Kanskje den skal prøves, helt nytt for meg å kjøre knebøy og mark på den måten :) Kos deg i kveld :):)

Kristine Othilie Gran

28.10.2012 kl. 19:08
Wow, nå må du bli sterk (og støl)! Utrolig bra. Snacksen ser himmelsk ut, jeg har også lyst på :)

Ha en finfin søndagskveld

fitnessmil

28.10.2012 kl. 19:37
Herlig økt på deg! Gøy å variere og sjokke kroppen litt :-) Du kan være meeget fornøyd med 200reps ;) Og deilige deig og maten din! Du klarer ALLTID å friste!!! Kos deg videre i kvled med kjæreste & film!!

:)

28.10.2012 kl. 19:53
Herlig økt!!:) Hvor mye vekt legger du på?:)

Ha en videre fin søndag!:)

Maja Nordic

28.10.2012 kl. 20:58
Jeh hadde squat day også! Power! :)

Thie

28.10.2012 kl. 21:04
Hørtes ut som en knall bra økt ;) skulle ønske jeg hadde like god appetitt etter treningen som du har ;) såååå mye god også da..

Sara

28.10.2012 kl. 21:20
Hørtes ut som en knalløkt! :)

Jeg leser bloggen din daglig, og synes den er kjempemotiverende! Du er kjempeflink :)

Jeg prøver å legge om kostholdet, og jeg synes det ser ut som at du lager så mye godt, men

du bruker så mange produkter jeg nesten ikke har hørt om engang! Så jeg lurte på om du kanskje

kunne lage et innlegg der du viser de produktene (da snakker jeg om proteinpulver,

søtningsmidler, kosttilskudd osv.) du bruker og skrive hvor du får tak i dem?

Uansett så er du motiverende og er stort forbilde for en liten nybegynner som meg :)

vilblifrisk

28.10.2012 kl. 22:12
Hvilken herlig Mocca-grøt! Ha en koselig kjærestekveld=)

Eirin

28.10.2012 kl. 23:39
Jeg har med vilje ikke lest bloggen din i 1 og 1/2 uke nå fordi jeg har lest til eksamen,

og ikke hatt tid til trening og kostholdet har heller ikke vært det beste.

Så i dag når jeg har levert inn alt av eksamen kunne jeg endelig gå inn å lese bloggen

og bli proppet full av inspirasjon både på trenings- og matfronten og jeg er rett og slett

dritglad og veldig klar for ei ny uke med god og sunn mat ala Kristine og tung god trening.

Takk for at du deler av din hverdag slik at jeg blir inspirert! DU ER SUPER!! Ha ei fin uke! :D

Christina

29.10.2012 kl. 14:09
Hvilken type Chocorite barer er det?

De så så mørke og gode ut! :)

Juliane

29.10.2012 kl. 18:44
Så gøy å variere treningen :)

Prøver å begynne med styrketrening selv, og jeg har litt problemer med hvordan jeg skal trene. Altså; hvor mange rep, hvor mange serier, hvor lange pauser mellom hver serie osv.. tror du du kunne skrevet et kort innlegg med noen treningstips til andre som også vil øke muskelmasse?

Sua

31.10.2012 kl. 20:40
Jeg lurte på en lite ting:) tar du samme vekt i knebøy og markløft? eller bruker du to forskjellige vektstenger med ulike vekter?
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits