HELGEPIZZA


Endelig fredag dere!
Etter juleferie er det utrolig deilig å komme tilbake til hverdag og rutiner.
Samtidig skal jeg innrømme at det er litt tungt å komme tilbake til hverdagen. Det føles alltid litt brått og plutselig snu om fra ferie til hverdag.
Nå er det fredag og helg – det er godt! :grin:


Denne fredagen kan jeg friste med en utrolig deilig pizza.
Jeg laget en proteinrik og glutenfri bunn, som jeg toppet med hvitt tilbehør, altså philadelphia, laks, grønt og diverse ost.
Hvit pizza er fantastisk godt.
Bytt ut den tradisjonelle pizzaen med en deilig hvit variant!

Hvit pizza
Til 1 stor porsjon

Bunn
1 egg
1 ss vann
15 g bokhvete, eller annen mel som speltmel eller havremel
10 g mandelmel
1/2 ts bakepulver
1/3 ts salt

Fyll
Her kan du variere etter smak og hva du har tilgjengelig, men jeg anbefaler deg å prøve ut oppskriften, den blir veldig god.
3 ss philadelphia
1 ts tørket basilikum
1/2 kinesisk hvitløk, eller annen hvitløk
3 -5 skiver squash
3 -4 skiver rødløk
4 -5 skiver purre
100 -150 g laks i skiver
3 ss creme fraiche, kan sløyes
Ost, jeg brukte Jarlsberg

Bland sammen alle ingrediensene til bunnen.
Smør massen utover en bakplate.
Stek på 200 grader i 4-5 minutter nederst i ovnen.
Ha så på fyll.

Smør bunnen med philadelphia og strå over basilikum.
Ha over grønnsaker, laks og klatter av creme fraiche.
Topp med revet ost.
Stek pizzaen i ytterligere 10 -12 minutter på nederste rille.
Nyt.


Har du lyst på noe godt til fredagskosen?
Da kan jeg friste med for eksempel
Sunne oreo kjeks
– Brownie protein kuler

Ha en riktig strålende helg :grin:
Nyt den, slapp av, spis god mat, le, tren om du føler for det og gjør noe som gjør deg glad!

Kristine 

28 kommentarer

Siste innlegg