hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

IKKE GJØR DISSE FEILENE

  • 27.04.2018, 15:14


Etter jeg skrev fem tips til deg som vil begynne å trene, forrige uken, er det noen viktige ting jeg vil poengtere.
Som personlig trener og online coach, blir jeg ofte kontaktet av jenter som ikke får de treningsresultatene de ønsker. De aller fleste ønsker å stramme opp og bli mer fit. Gjør du noe i dag som ikke fungerer, vel - gjør en endring! Hos svært mange jenter ser jeg at det er de samme feilene som går igjen når det gjelder trening og kosthold. Flere av disse har jeg også gjort selv. 
Her kommer et par tips til feilene du ikke vil gjøre, og hva du kan gjøre isteden.

⋄ Du løfter ikke tunge vekter
Vi begynner heldigvis å komme over dette punktet. For fem år siden var det helt vanlig for jenter å bare trene lette vekter, men det er stadig flere og flere jenter som kjører på med skikkelig styrketrening. Tunge vekter gjør deg ikke stor og muskuløs. Tunge vekter styrker kroppen din, strammer opp og øker forbrenningen din. 

⋄  Du spiser ikke nok mat
Om du spiser for lite mat vil du ikke bare ha lite energi og overskudd, du vil også tære på muskelmassen din, og kan også over tiden redusere forbrenningen. For å få få resultater av treningen må du spise nok mat. Spis sunt, masse frukt og grønnsaker, grove kornprodukter, rene kjøttyper som karbonadedeig, hel kylling, biff og fiskefileter, og sunt fett fra meierismør, egg, avokado og nøtter. 

⋄ Du føler at du må
Om du kun føler at du må gå på trening, men egentlig ikke har lyst, vil det ikke vare i lengden. Det samme gjelder kostholdet. Om du spiser torsk og brokkoli, fordi du må, vil du aldri kunne gjøre dette over tid. Finn en treningsform du liker og som du trives med. Og du, det er ikke nødvendig å trene hver dag! 3 -4 ganger i uken gir supre resultater. 

⋄ Du gjør mye kondisjonstrening
Om du har et mål om å bli strammere, må fokuset ligge på styrketreningen og ikke kondisjonstreningen. Det er tung styrke som vil gi deg mer muskelmasse, øke forbrenningen din og gi deg en fastere kropp. 

⋄ Du kjøper stadig grønn te, cla, fettforbrennende og andre slankende kosttilskudd
Ingen tilskudd vil hjelpe deg å nå målene dine om du ikke gjør jobben selv. Nå er det (dessverre) kommet utrolig mye vås av kosttilskudd som lover mye mer enn de kan holde. De få tingene som det faktisk har dokumentert effekt som for eksempel kreatin, vil likevel ikke gjøre noen store utslag så lenge du ikke trener og spiser riktig. Start med maten og treningen.

Kort oppsummert vil jeg si; tren tungt, spis gode mengder med sunn og næringsrik mat og ha det gøy på veien :grin:

 

Kristine ♥

Marianne

27.04.2018 kl. 15:59
Bra innlegg Kristine 👍

Kristine

28.04.2018 kl. 09:44
Marianne:
Takk Marianne :)

Inger Lise

27.04.2018 kl. 16:16
Det siste der tror jeg alt for mange gjør. Fettforbrennende selger som hakka møkk og ikke noe funker!!

Kristine

28.04.2018 kl. 09:44
Inger Lise:
Enig. Det er litt av et marked. Ikke noe slår trening og ordentlig mat :)

27.04.2018 kl. 16:50
har ikke noe med innlegget å gjøre men må si at snmilet ditt er så vakkert :-)

Kristine

28.04.2018 kl. 09:44
Anonym:
For en utrolig koselig kommentar. Tusen takk du :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no