hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

IKKE GJR DISSE FEILENE

  • 27.04.2018, 15:14


Etter jeg skrev fem tips til deg som vil begynne trene, forrige uken, er det noen viktige ting jeg vil poengtere.
Som personlig trener og online coach, blir jeg ofte kontaktet av jenter som ikke fr de treningsresultatene de nsker. De aller fleste nsker stramme opp og bli mer fit. Gjr du noe i dag som ikke fungerer, vel - gjr en endring! Hos svrt mange jenter ser jeg at det er de samme feilene som gr igjen nr det gjelder trening og kosthold. Flere av disse har jeg ogs gjort selv. 
Her kommer et par tips til feilene du ikke vil gjre, og hva du kan gjre isteden.

⋄ Du lfter ikke tunge vekter
Vi begynner heldigvis komme over dette punktet. For fem r siden var det helt vanlig for jenter bare trene lette vekter, men det er stadig flere og flere jenter som kjrer p med skikkelig styrketrening. Tunge vekter gjr deg ikke stor og muskuls. Tunge vekter styrker kroppen din, strammer opp og ker forbrenningen din. 

⋄  Du spiser ikke nok mat
Om du spiser for lite mat vil du ikke bare ha lite energi og overskudd, du vil ogs tre p muskelmassen din, og kan ogs over tiden redusere forbrenningen. For f f resultater av treningen m du spise nok mat. Spis sunt, masse frukt og grnnsaker, grove kornprodukter, rene kjttyper som karbonadedeig, hel kylling, biff og fiskefileter, og sunt fett fra meierismr, egg, avokado og ntter. 

⋄ Du fler at du m
Om du kun fler at du m g p trening, men egentlig ikke har lyst, vil det ikke vare i lengden. Det samme gjelder kostholdet. Om du spiser torsk og brokkoli, fordi du m, vil du aldri kunne gjre dette over tid. Finn en treningsform du liker og som du trives med. Og du, det er ikke ndvendig trene hver dag! 3 -4 ganger i uken gir supre resultater. 

⋄ Du gjr mye kondisjonstrening
Om du har et ml om bli strammere, m fokuset ligge p styrketreningen og ikke kondisjonstreningen. Det er tung styrke som vil gi deg mer muskelmasse, ke forbrenningen din og gi deg en fastere kropp. 

⋄ Du kjper stadig grnn te, cla, fettforbrennende og andre slankende kosttilskudd
Ingen tilskudd vil hjelpe deg n mlene dine om du ikke gjr jobben selv. N er det (dessverre) kommet utrolig mye vs av kosttilskudd som lover mye mer enn de kan holde. De f tingene som det faktisk har dokumentert effekt som for eksempel kreatin, vil likevel ikke gjre noen store utslag s lenge du ikke trener og spiser riktig. Start med maten og treningen.

Kort oppsummert vil jeg si; tren tungt, spis gode mengder med sunn og nringsrik mat og ha det gy p veien :grin:

 

Kristine ♥

Marianne

27.04.2018 kl. 15:59
Bra innlegg Kristine 👍

Kristine

28.04.2018 kl. 09:44
Marianne:
Takk Marianne :)

Inger Lise

27.04.2018 kl. 16:16
Det siste der tror jeg alt for mange gjr. Fettforbrennende selger som hakka mkk og ikke noe funker!!

Kristine

28.04.2018 kl. 09:44
Inger Lise:
Enig. Det er litt av et marked. Ikke noe slr trening og ordentlig mat :)

27.04.2018 kl. 16:50
har ikke noe med innlegget gjre men m si at snmilet ditt er s vakkert :-)

Kristine

28.04.2018 kl. 09:44
Anonym:
For en utrolig koselig kommentar. Tusen takk du :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no