SISTE


Det siste måltidet hjemme før ferien måtte jo bli mikrobrød!
Jeg er avhengig og har spist minst ett brød hver dag de siste ukene.
Til frokost ble mikrobrødet servert som toast med proteinkaffe (mocca-protein og svart kaffe), vannmelon og banan.

Mikrobrød

1 egg
20 g bakepro, eventuelt annet proteinpulver eller mer mel
20 g mandelmel, eventuelt annet mel
1 ss kokosmel, eventuelt mer mandelmel
1 ts bakepulver
En klype salt
Krydder, oregano, hvitløk og paprika
Vann

Bland alt sammen i en mikrosikker boks. En matboks fungerer supert.
Tilsett vann til røren får en tykk konsistens.
Ha plastikkfolie over boksen, dette er ikke nødvendig, og ha i mikroen i 4 minutter.

Vil du ha en søt variant av mikrobrødet, ala mikrokake, tilsetter du litt sukrin og kanskje litt kanel, kardemomme, vaniljepulver og / eller kakaopulver.


Når brødet var ferdig i mikroen, skar jeg det i skiver og smurte skivene med ketchup og dijon sennep.
Deretter hadde jeg over kokt skinke og jarlsbergost. Sett i ovnen, eller mikroen, et par minutter.
Paprika, tomat og ruccola på toppen.


Tidlig en lørdags morgen.
Jeg sitter i morgenkåpe og jobbe iherdig med mailsvaring og oppsett av kost- og treningsprogram. 
Kan det kalles lidenskap? :grin:
Å skulle stå opp grytidlig gjør meg faktisk ingenting når det kommer hyggelige mail fra kunder og nye utfordringer hver dag.
Det som er så spennende når med mennesker, er at vi alle er så forskjellige.
Som coach får jeg vite ganske mye om de fleste. Jeg blir støtt og stadig fasinert over hvor unikt hvert enkelt menneske er.
Glem aldri det. Du er enestående og fantastisk  

Den siste treningsøkten før ferien ble en god blandingsøkt.
Jeg kjørte sirkeltrening.
– Knebøy
3 sett * 10 repetisjoner
supersett med
– Strak markløft
3 sett * 8 -10 repetisjoner
– Planken
3 sett * 1 minutt
– Stående roing
3 sett * 10 repetisjoner
– Skulder press
3 sett * 10 repetisjoner
– Pushups
3 sett * 20 repetisjoner

Jeg ble svett og god!


Utrolig nok rakk jeg å lage nok en dessert før jeg dro.
Når jeg er på ferie, savner jeg alltid eget kjøkken. Jeg elsker å stå på kjøkkenet og kokkelere!
Dagens resultat ble enkel og kjempe gode snickerskuler.

Snickerskulder

30 g choco-peanut protein
1 ss peanøttsmør
1 ss yacon sirup, eller honning
1/4 ts salt
1 ss kakao
1 -3 ss varmt vann
Hakkede peanøtter, valgfritt

Bland sammen proteinpulver, peanøttsmør, yacon sirup, salt og kakao.
Tilsett litt og litt vann til det blir en tykk masse som du kan rulle kuler i.
Ha i hakkede peanøtter, rull kuler.
La kulene stå fem minutter i kjøleskapet før du spiser dem.
Nyyyyt!

Da er det tid for å komme seg på flyet.  Det er ferie :mrgreen:
Hoho! Tid for å legge seg på standen, slappe av og nyte hvert minutt.
Riktig god lørdag dere.

Kristine

17 kommentarer
    1. Hei 🙂
      De snickerskulene så veldig gode ut (slik som det meste av mat du legger ut 🙂 ), men jeg er allergisk mot peanøtter. Har du en oppskrift på noe lignende uten peanøtter 🙂 ??
      Mvh
      Marion

    2. Det er virkelig inspirerende å lese bloggen din!
      Er veldig glad i mat, og å spise sunt. Har faktisk vært inne på tanken å bli ernæringsfysiolog 🙂
      Hadde satt stor pris på om du hadde tatt en titt på bloggen min, den er kanskje ikke så mye om trening. Men nå å da kommer jeg til å publisere sunne oppskrifter 🙂

    3. Trude; ta kontakt med en fysioterapeut! Er veldig viktig at du får riktig tilpasset øvelser mtp. scoliosen, og da er det viktig at du tar kontakt med en fagperson!!! For selv hvor gode kristine og andre PT/ treningssenter er, har de ikke samme utgangspunkt for å vurdere og hjelpe deg på riktig måte

    4. Trude:
      Har du trent fra før?
      Jeg har god kunnskap om ryggplager og hva man må tenke på ved et slikt treningsopplegg. Riktig kosthold kan også hjelpe mye. Men jeg er ingen fysioterapeut. Om du ikke har gått til en fysio før, vil jeg heller anbefale det slik at du får gode rehabiliteringsøvelser 🙂

    5. Takk for pakke som kom i posten i går! 😀 den proteinbaren du sendte med var helt fantastisk nydelig!!! Hvor har du kjøpt den? Iherb? jeg bare MÅ ha flere 😛

    6. Hei Kristine! Jeg bare lurer på om du setter opp treningsprogram til folk som er dårlig i ryggen? I dette tilfellet vil det si skoliose 🙂

    7. Håper dere får en minnerik og solfylt ferie:) Trøstepremien jeg fikk gjorde virkelig susen altså, humøret steg flere hakk når jeg kom hjem og så det var en pakke til meg! Lørdagssnacksen i boks- i nuet knasker jeg på en som smaker nesten prikk likt som snickers, pure yumminess!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg