TIPS TIL MATBOKSEN

Sommerferien er for lengst over og hverdagen er tilbake for fulle seil. Da er det viktig med matpakker. For dere vet; uten mat og drikke, duger helten ikke! 
Trenger du litt inspirasjon til hva du skal ha i matboksen? Her kommer mine tips!


– Kok opp en pakke egg av gangen. Kokte egg holder seg supert i kjøleskapet en ukes tid og smaker godt både til frokost, lunsj og kveldsmat.
– Bruker en liten time søndag kveld til å steke opp mye kjøtt, fisk, fugl eller lignende, samt opp koke ris eller potet, og skjære opp grønnsaker. Da tar det ikke lang tid å putte dette i matbokser hver morgen.
– Når du først lager middag, lag store porsjoner slik at du kan ta med middagsrester til lunsj dagen etter.
– Ha en stor bolle ferdiglaget salat i kjøleskapet. Dette har jeg alltid! Da kan du enkelt tilsette de næringskildene du vil ha og lage en god salat.
– Tunfisk på boks eller stabbur makrell blir enkle matpakker sammen noen knekkebrød eller lomper.
– En boks med kesam eller cottage cheese toppet med frukt, nøtter og frø, er en fest av en matpakke og enkelt å lage.
– Havregrøt gjør seg bra i matboksen. Tilsett gjerne peanøttsmørsjokoladeproteinpulver, kesam, egg eller lignende for å gjøre havregrøten mer proteinrik og mettende.
– Speltlomper er enkelt og godt. Fyll med det du måtte ønsker. Her er mulighetene mange: grønnsaker, skinke, ost, smørost, cottage cheese, syltetøy, røkelaks, markell i tomat og lignende. 


Prøv tunfiskboller i matpakken. Lag mange på en gang og frys ned i porsjonsstørrelser. Oppskriften finner du her.


Eller omelett wrap med godt fyll. Wrapen kan fylles med det som er ønskelig. Både søtt og salt passer i denne wrappen! Her finner du oppskriften.

Grove vafler er også en vinner i matboksen. Denne oppskriften er både god og mettende.
Proteinpannekaker er også alltid en slager i matboksen. Denne oppskriften holder seg godt i kjøleskapet i en lufttett boks. 



SAMSUNG CSC
Salat er nok den store favoritten hos meg. Her putter jeg alt mulig oppi! Jeg har alltid i en proteinkilde (tunfisk, laks, egg, bacon, cottage cheese, skinke, kylling, osv), fettkilde (egg, laks, avokado, nøtter eller lignende) og en karbohydratkilde (frukt, byggris, bønner, poteter, osv).
Som mellommåltid tar jeg ofte med en liten boks med sjokoladeproteinpulver slik at jeg kan lage meg en proteinkaffe. Nocco, Questbars, Barebells proteinbarer, Barebells proteinpuddinger og ProTings Proteinchips er også ofte med i vesken.  

Håper du fikk inspirasjon til matpakken :grin:

Kristine ♥

12 kommentarer

Siste innlegg