EN LITT BEDRE DAGEN DERPÅ

Desember er den store partymåneden! Selv om rødvin er noe av det bedre du kan gi meg, drikker jeg svært sjeldent noe mer enn to glass på en kveld. Jeg tar meg gjerne et glass rødvin eller to i løpet av uken, men du ser meg sjeldent påvirket. I desember derimot, hvor julebordene står i kø, blir det fort mer enn ett glass i løpet av en kveld!

Det er viktig for meg å være sosial, ha det moro og kose meg denne måneden, men samtidig ønsker jeg å gjøre det beste ut av dagen derpå. Denne helgen har jeg vært på to julebord, i dag skal jeg ærlig innrømme at jeg kjenner det godt i kroppen. Ikke bare har det blitt en del alkohol, men det har også blitt mye mat. Da har jeg noen triks på lur! Her en mine tips for en litt bedre dagen derpå.

Matbutikken
Kjøp mat du liker og mat som inneholder en mye næringsstoffer. Selv har jeg handelt inn cola zero, masse appelsiner, druer, kiwi, cherrytomater, plommer, gulrøtter,  salte nøtter og tortillacips. Da har jeg en salig blanding av sunn og mindre sunn snacks.

Sov
Dagen blir helt klart verre om du sover lite! Har du lagt deg sent, ikke sett vekkerklokken på klokken åtte. Gi deg selv lov til å sove ut. Du får en mye bedre start på dagen om du er uthvilt når du våkner. 

Innstilling
Innstillingen din har mye å si for hvordan du føler deg. Våkner du opp og tenker “fy fa** dette blir en jæv*** dag”, så blir desidert dagen kjip. Forsøk heller å gjøre det beste ut av dagen uten å tenke deg selv ned.

Vann
Start dagen med et stort glass vann. Gjerne med et par sitronskiver eller sitronsaft. Selv drikker jeg en halv liter vann med saften fra en halv sitron idet jeg står opp.

Kaffe
Etter at vannet har sunket litt, tar jeg meg en god kopp kaffe. Kaffe kan hjelpe på hodepinen, samtidig som koffein gjør at du føler deg litt mer våken. Bare husk at om du drikker mye kaffe, må du drikke ekstra mye vann da kaffe er vanndrivende.

Dusj
Ta en oppfriskende dusj. Dusj gjerne i varmt vann, men ta så en rask runde med iskaldt vann. 10 -15 sekunder holder for meg. Da våkner jeg skikkelig! Kaldt vann setter fart på blodomløpet og vekker deg enten du vil eller ikke.

Gi deg selv hvile
Ikke bli stresset eller få dårlig samvittighet om du ikke føler deg på topp og ikke har lyst til å gjøre noe. Gi deg selv rom for å ta en rolig dag. Da er det nettopp det du trenger.


Kom deg ut
Du trenger ikke trene dagen derpå, men kom deg ut i frisk luft. Det gjør godt både for kroppen og sjelen. Ta på deg gode sko og bare rusl en liten tur. Alt er bedre enn ingen ting. Selv et lite kvarter utendørs gjør at jeg føler meg bedre!

Middag
Lag en sunn og god middag som både gir kroppen næringsstoffer og fyller deg med god energi. Hva med lompepizza, en digg hamburger, søtpotetnacho eller omelett wap?

I skrivende stund har jeg akkurat drukket et stort glass vann med sitronsaft og sitter med kaffekoppen. Jeg er klar for å gjøre det beste ut av dagen i dag. Dagen derpå eller ei, håper du får en fin søndag 😊

 

Kristine ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg