SAFTIGE JORDBÆRMUFFINS MED HVIT SJOKOLADE

Det er høysesong for norske jordbær og det må feires ved å lage noe godt med disse fantastiske bærene. I dag kjøpte jeg en kurv til bare femten kroner. Med så rimelige norsk bær, tror jeg at jeg kommer til å fråtse de neste dagene! Jeg valgte å bake saftige jordbærmuffins med hvit sjokolade. De ble så utrolig saftige og gode. Muffinsene nærmest smelter i munnen!

Kombinasjonen av jordbær og hvit sjokolade, er magisk! Om du ønsker, kan du naturligvis lage dem uten sjokolade, slik at det blir saftige jordbærmuffins i stedet. Det vil jeg tro også blir veldig godt. Har du hvit sjokolade tilgjengelig, vil jeg likevel anbefale deg å bruke det. Det er så godt sammen med jordbær! Håper du lar deg friste og at muffinsene faller i smak.

Saftige jordbærmuffins med hvit sjokolade
Til 5 -6 muffins

60 g eplemos eller most banan*
50 g kesam, eventuelt melk eller vann
1 ss smeltet smør
1 egg
50 g sukringold
1/4 ts salt
1/4 ts vaniljepulver
40 g havremel
15 g fiberfin, eller annet mel som mer havremel eller speltmel
Ca 5 jordbær
20 -30 g hvit sjokolade, jeg brukte Barebells protein hvit sjokolade crisp, kan sløyfes

Pisk sammen egg og sukrin. 
Bland sammen eplemos / most banan, kesam, salt g vaniljepulver. Bland sammen med eggblandingen og tilsett havremel og fiberfin. Bland til en jevn røre.
Hell røren i muffinsformer. 
Del jordbær i biter. Fordel jordbær og hvit sjokolade i muffinsformene. 
Stek på 175 grader i 10 -12 minutter. 
Avkjøl før du spiser. 

*Både eplemost kjøpt i butikk og most banan fungerer like bra i denne oppskriften. Det er med på å gjøre muffinsene ekstra saftige. Om du bruker banan anbefaler jeg at du bruker en banan som er godt moden.

Se så saftige da! Mmmm… 
Om du har lyst til å teste noe annet med jordbær, har jeg noen andre favorittoppskrifter
Jordbær dypet i sjokolade
Jordbærkake
Ostekake med jordbær
Sommerens jordbærkake

 

Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg