LASAGNEKOPPER

Forrige helg gjorde jeg en ny tvist på lasagnen. I stedet for å legge lasagneplatene lagvis i en form, brukte jeg muffinsformer til å lage små kopper. Det resulterte i små, morsomme lasagnekopper som både ser søte og og som smaker super godt.

Jeg laget en stor porsjon slik at jeg hadde til middag dagen etterpå. Det tar ikke stort lenger tid å lage noen få enn mange.

Lasagnekopper 
Til 2 sultene

400 g hvit fisk, eventuelt karbonadedeig
4 ss tomatpure
1 boks hakkede tomater
1 stor gul løk
1 rød paprika
2 hvitløksfedd
Litt finhakket chili
1 ss oregano
10 lasagneplater
1 ts salt
1/2 ts pepper
Revet ost, ca 60 -80 g

Skjær løk og paprika i terninger. Finhakk hvitløk og chili.
Kutt fisken i terninger og ha den i en panne. Eventuelt ha karbonadedeig i pannen. Stek raskt. Tilsett løk, hvitløk og chili og la det steke til løken har blitt blank. Tilsett tomatpure, hakkede tomater, oregano, salt og pepper. La det hele putre så lenge du gidder. 5 -30 minutter.
Kok opp en kjele med vann. Legg i lasagneplatene og la de koke 1 -2 minutter til lasagneplatene så vidt har blitt møre.
Legg så en lasagneplate i hver muffinsform. Dytt lasgneplatene litt ned i muffinsformene, slik at det dannes en kopp. Fyll på med tomatsausen.
Topp med revet ost. 
Stek på 225 grader i 12- 15 minutter.

Jeg testet noen nye lasagneplater som jeg kjøpte på iHerb. Disse er laget av brun ris og inneholder mer fiber og protein enn vanlige lasagneplater, samtidig som de er glutenfrie. Smaken var også veldig bra. 
Bruker du koden OKE701 får både du og jeg rabatter på iHerb

Server gjerne lasagnekopper med en frisk salat og en klatt rømme. 

Vil du lage lasagne i helgen? Om du ikke vil teste lasagnelopper,  har jeg en oppskrift på den klassiske lasagne her. Ellers har jeg også en oppskrift på en god squashlasagne eller favoritten min; lompelasagne :razz: God helg!

Kristine ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg