SUNDAY


Sunday is funday, er det ikke det man sier?
Jeg hadde så mye energi i morgens at jeg bokstavelig talt spratt opp av sengen da vekkerklokken ringte.
Herlige søndagsenergi :grin:
Det klager jeg absolutt ikke på.

Jeg startet dagen med en liten kondisjonsøkt.
Det ble 40 minutters gåtur i moderat tempo, med puls mellom 125- 135.
Søndag er egentlig hviledag, men siden jeg hadde så mye energi tok jeg en rolig økt.
En gåtur er jo nærmest hvile.

Etter jobb laget jeg chili con carne.
Det er så godt og mye enklere enn man skulle tro.
Chili con carne er en rask og sunn middagsrett som faller i smak hos de fleste.
Du velger selv hvor sterk du vil ha den.
Jeg liker den spicy og bruker mye chili, men det er ikke nødvendig.
Om du ønsker kan du også lage gryten uten kjøtt. Tilsett da gjerne mer bønner.
Jeg synes også det er veldig godt med noe friskt og grønt til og serverte derfor med en salat.
Ruccola, cherrytomater, rødløk og oransje paprika sammen med en klatt kesam. 


Stek storfekjøtt i terninger raskt i en panne.
Jeg brukte ytrefilet fra first prise.
Deretter hadde jeg i løk i terninger, finhakket hvitløk og chili.
Så hadde jeg over en boks hakkede tomater, litt kakaopulver og krydder.
Jeg elsker krydder og bruker generelt mye av det i min matlaging.
Nå ble det paprika, cummin, chili, salt og pepper.
La gryten kokte noen minutter, før du har i røde bønner og maiskorn.
Kok i ytterligere to -tre minutter.
Server.


Til dessert laget jeg en gjenganger.
Nemlig proteinrullen.
Jeg rett og slett elsker den!
Oppskriften finner du her og her.
I tillegg laget jeg en ny runde med karameller i går og spiste siste rest sammen med rullene.
Oppskriften på favoritt karameller finner du her.


Proteinrull fult med kesamkrem (mager kesam pisket med vaniljepulver og sukrinmelis) og syltetøy.
Så godt.
I like it sweet :grin:

Ha en riktig god søndagskveld.
Jeg skal slappe av og se film i godt selskap.
Kristine

20 kommentarer
    1. Johanne:
      Nei, det gjør jeg ikke.
      Jeg spiser stort sett når jeg er sulten 😉
      Tre egg er ingenting og du kan trygt spise de 🙂

    2. Janne og Ida:
      I og med at jeg nå er hos mammaen min som bor på Sundvollen rett ved Utøya så er det selvfølgelig en dag som blir preget. Jeg synes likevel at det er blitt litt vel mye fokus på dette i det siste og valgte å ikke neve det.
      Takk for det dere 🙂

    3. Marie:
      Hei du 🙂
      Kikerter er magert, proteinrikt og inneholder grove karbohydrater, du kan spise de med god samvittighet. 100 gram er ikke mye! Jeg spiser i hvert fall hele boksen når jeg først er i gang 🙂

    4. Hei Kristine!
      Jeg har et “problem” jeg håper du vil gi meg ditt synspunkt på!
      Jeg er nemlig helt usannsynlig glad i kikerter. Som deg bruker jeg dem i kaker/deig, og dessuten i salater, supper og gryter. Men problemet er i hovedsak følgende: ristede kikerter. Altså naturelle, kokte kikerter med litt salt og evt krydder. Disse spiser jeg som snacks, minst 100 g om dagen! Det eg altså lurer på er hva du tenker om det? Burde jeg gå bort fra dette og ha det forbeholdt helgene, eller? Snackser også mye gulrot, rosiner, tørket aprikos, eple…

    5. Heihei!:)
      Æ jobbe på en Prix Butikk.
      Å når æ stabler varer som skinke/salami osv. Så står det på den pappboksen. Postboks Økern. Bare lure om jobbe noen i familien din i firma eller butikk!? Bare lure for æ syntes det va litt morsomt. Ikke svar hvis du ikke vil!!
      Håper det går bra med dæ,mammaen din og resten av familien din!!:) Stå på.:)

    6. wtf?? kristina?? kristine har en mor med hjernesvulst og mer enn nok og drive med. jeg har selv mistet mennesker jeg er glad i og alle trenger faktisk ikke nevne 22 juli. helt på tryne at alle skal dra ut denne datoen, hva med oss andre som også har mistet nære?

    7. Kristina: Serr? Er du helt tulling? Er det ikke nok om 22 juli? Syns det blir for dumt om alle skal nevnevne det.. Bare for man føler man må. Helt tullete. Alle har sin egen måte å reagere på det, og
      hvis du har behov for å lese det på blogger anbefaler jeg alle under 16 år.
      Sorry frekk kommentar på bloggen din, Kristine. Men dette blir for dumt.

    8. Så utrolig lite respekt å ikke nevne noe for ofrene etter 22. juli? Tenker du bare på deg selv, maten din og din egen trening? Greit at dette er en treningsblogg, men det fins da viktigere ting å skrive om på en dag som dette…

    9. spiser du mindre på sånne dager (som i dag) når du ikke trener? Eller holder du deg på samme kaloriinntak hele uken?
      ps. vet du forresten om det er farlig å spise 3 egg om dagen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg