hits
www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

KOM IGANG ETTER FERIEN

  • 02.04.2018, 19:13


Imorgen er hverdagen tilbake for fullt. Selv om pskeferien ikke er den lengste, kan det fles tungt nr vekkerklokken ringer imorgen tidlig. Enda vanskeligere kan det fles komme tilbake til de hverdagslige trenings- og kostholdsvanene. Ikke la morgendagen bli en tung dag! Med noen f forberedelser, kan du gjre det litt enklere komme igang etter ferien. 

⋄ Pakk treningsbaggen og bestem deg for hva du skal trene
Dette gjr jeg stort sett alltid selv. Det gjre klar treningsbaggen med alt du trenger av klr, sko, drikke og lignende, og legge den klar ved inngangsdren, gjr at du kan ta med baggen p jobb eller skole. Da blir enklere ta seg en tur p trening nr skole- eller arbeidsdagen er ferdig. Har du i tillegg planlagt hva du skal trene, er det nrmest umulig sluntre unna! Husk ogs at trening kan vre s enormt mye. Det kan vre en joggetur i skogen, en styrkekt p treningssenteret, crossfit, en svmme kt, yoga, salsa, fotball, eller noe helt annet. Treningen du utfrer skal gi deg energi og glede, s gjr noe du liker!

 

⋄ Sett deg et ml for dagen
Ja, sett deg et lite ml for dagen. Om det s er at du skal komme deg p en spinningtime, at du skal legge deg innen klokken elleve, at du skal ringe en venninne du ikke har pratet med p lenge, at du skal ta klesvasken eller at du skal drikke to flakser vann i lpet av arbeidsdagen. Sett deg ett oppnelig ml for dagen. Det gir deg litt ekstra drivkraft samtidig som det gir en god flelse nr du har ndd mlet. Hvor deilig er det ikke legge seg nr dagen er omme og du kan klappe deg selv p skulderen for at du har ndd mlet ditt? Det fles godt! 

⋄ Gjr klar frokost og matpakke
Det trenger ikke vre fancy eller ta lang tid. Bruk fem minutter i kveld og lag deg en enkel kjleskapsgrt som er klar til frokost imorgen. Kok noen egg og finn frem gulrtter, en pakke markell i tomat og knekkebrd. Da har du en enkel og sunn lunsj. Eventuelt kan du lage deg en deilig omelettwrap og putte denne i matpakken. Hodet trenger riktig nring for tenke klart og kroppen trenger riktig drivstoff for holde p energien. Srger du for at du har riktig mat tilgjengelig. Da blir dagen med en gang bedre! 

 

⋄ Godta at du ikke er p topp
Jeg tror veldig mange ergrer seg, blir irritert og hakket p seg selv nr de ikke er p topp eller nr motivasjonen er borte. Men det som skjer da, er at du fr et negativt tankemnster og du fler deg enda drligere. Prv isteden snu tankegangen din. Vi har alle drlige dager! Si til deg selv at dette er helt normalt. Det er lov ha en tung dag eller to. Det er lov ikke vre p topp. Og vet du hva? Hadde det ikke vrt for at graden hvor bra du fler deg varierer, ville du ikke merket det nr du har en bra dag. Det er faktisk slik at vi m ha drlige dager for sette pris p de gode!

 

⋄ Gi deg selv kjrlighet
Du burde vre din strste heiagjeng! Snakk deg selv opp og frem. Gi deg selv ros og skryt! Ja, jeg vet det kan vre utrolig vanskelig, vi mennesker er tross alt ofte vr egen verste fiende. Men forsk. Jeg kan love deg at dagen, og livet generelt, blir s mye bedre nr du snakker pent til deg selv og er snill mot psyken din. Du gjr utrolig mye bra i lpet av en dag. Faktisk vil jeg pst at du er helt r som str opp hver eneste dag, som kommer deg dit du skal og utfrer de pliktene du har. Du gjennomfrer dag etter dag etter dag. Gi deg selv ros p veien, for det fortjener du faktisk! 

 

Kristine ♥

Marie

02.04.2018 kl. 22:58
Det verste blir st opp nr klokka ringer. S er vel bare legge seg :-P

Kristine

03.04.2018 kl. 16:32
Marie:
Hihi... Hper det gikk bra :)

Anniken

03.04.2018 kl. 08:39
Takk for fine tips. Hper dagen din blir fin :-):-)

Kristine

03.04.2018 kl. 16:31
Anniken:
Takk og i lige mde :)

Aktier

04.04.2018 kl. 16:49
S lekre wraps, og formen ser ogs fin ut.

Kristine

05.04.2018 kl. 14:04
danskeaktier:
Hyggelig at du synes det :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her p min blogg vil du f sm tips, rd og oppskrifter til den sunne linje, samt flge min vei i livet. Jeg har troen p at god helse og en sunn livsstl er nkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer p noe, nsker dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no