KANELBOLLENS DAG

Skillingsboller, kanelboller, kanelsnurrer….kjært barn har mange navn.
I dag er det kanelbollens dag og da må dette yndige og deilige bakverket feires! 


I skrivende stund sitter jeg her med en skikkelig kanelbolle og en kopp varm sjokolade med krem. Tirsdagsluksus, eller hva? Jeg har fri fra studiene og har benyttet morgenen til å bake og å jobbe med online pt-kundene mine. Utrolig deilig, skal jeg si dere :razz: 

For en matnerd som meg, er det bare en måte å feire kanelbollens dag på og det er naturligvis med kanelboller. Den ultimate favorittoppskriften er en oppskrift jeg har bakt utallige ganger med min mamma. Hun lagde nemlig verdens beste kanelboller! Nå som hun er borte viderefører jeg hennes fantastiske oppskrift. Den inneholder masse godt smør, hvetemel og sukker. Vil du derimot ha en sunnere kanelbolle denne tirsdagen, har jeg plukket ut noen av mine favorittoppskrifter under.

Deilige kanelboller laget med speltmel

Proteinsnurrer med blant annet mandelmel og vaniljeprotein

SAMSUNG CSCSnurrer med brunost

Snurrer med sjokoladefyll

Ny vri på kanelbollen med kanelbolle-muffins

Kanelbollekake

Håper du ble fristet til å feire kanelbollens dag. 
Boller eller ei, ha en strålende tirsdag! 

Kristine  ♥ 

18 kommentarer

Siste innlegg