www.dedication.blogg.no

Kristine Aure

Dedikasjon til trening, mat og livsglede

TIPS TIL MATBOKSEN

  • 29.08.2017, 17:23


Sommerferien er for lengst over og hverdagen er tilbake for fulle seil. Da er det viktig med matpakker. For dere vet; uten mat og drikke, duger helten ikke! 
Trenger du litt inspirasjon til hva du skal ha i matboksen? Her kommer mine tips!


- Kok opp en pakke egg av gangen. Kokte egg holder seg supert i kjøleskapet en ukes tid og smaker godt både til frokost, lunsj og kveldsmat.
- Bruker en liten time søndag kveld til å steke opp mye kjøtt, fisk, fugl eller lignende, samt opp koke ris eller potet, og skjære opp grønnsaker. Da tar det ikke lang tid å putte dette i matbokser hver morgen.
- Når du først lager middag, lag store porsjoner slik at du kan ta med middagsrester til lunsj dagen etter.
- Ha en stor bolle ferdiglaget salat i kjøleskapet. Dette har jeg alltid! Da kan du enkelt tilsette de næringskildene du vil ha og lage en god salat.
- Tunfisk på boks eller stabbur makrell blir enkle matpakker sammen noen knekkebrød eller lomper.
- En boks med kesam eller cottage cheese toppet med frukt, nøtter og frø, er en fest av en matpakke og enkelt å lage.
- Havregrøt gjør seg bra i matboksen. Tilsett gjerne peanøttsmørsjokoladeproteinpulver, kesam, egg eller lignende for å gjøre havregrøten mer proteinrik og mettende.
- Speltlomper er enkelt og godt. Fyll med det du måtte ønsker. Her er mulighetene mange: grønnsaker, skinke, ost, smørost, cottage cheese, syltetøy, røkelaks, markell i tomat og lignende. 


Prøv tunfiskboller i matpakken. Lag mange på en gang og frys ned i porsjonsstørrelser. Oppskriften finner du her.


Eller omelett wrap med godt fyll. Wrapen kan fylles med det som er ønskelig. Både søtt og salt passer i denne wrappen! Her finner du oppskriften.

Grove vafler er også en vinner i matboksen. Denne oppskriften er både god og mettende.
Proteinpannekaker er også alltid en slager i matboksen. Denne oppskriften holder seg godt i kjøleskapet i en lufttett boks. 



SAMSUNG CSC
Salat er nok den store favoritten hos meg. Her putter jeg alt mulig oppi! Jeg har alltid i en proteinkilde (tunfisk, laks, egg, bacon, cottage cheese, skinke, kylling, osv), fettkilde (egg, laks, avokado, nøtter eller lignende) og en karbohydratkilde (frukt, byggris, bønner, poteter, osv).
Som mellommåltid tar jeg ofte med en liten boks med sjokoladeproteinpulver slik at jeg kan lage meg en proteinkaffe. Nocco, Questbars, Barebells proteinbarer, Barebells proteinpuddinger og ProTings Proteinchips er også ofte med i vesken.  


Håper du fikk inspirasjon til matpakken :grin:

Kristine ♥

RebeccaHasselgard

29.08.2017 kl. 21:34
takk for supre tips! : - D

Kristine

30.08.2017 kl. 18:04
RebeccaHasselgard:
Glad dere liker dem :)

Hanne

29.08.2017 kl. 22:34
Masse fine tips :-)

Kristine

30.08.2017 kl. 18:04
Hanne:
Så bra! :)

Anniken Mørck

29.08.2017 kl. 22:46
Supert innlegg med mye bra tips! :-)

Kristine

30.08.2017 kl. 18:03
Anniken Mørck:
Herlig at du synes det :)

Nina Bakke

30.08.2017 kl. 06:27
Mye godt :) Takk for tips

Kristine

30.08.2017 kl. 18:03
Nina Bakke:
Bare hyggelig å dele :)

Anastasia

30.08.2017 kl. 12:06
Hva er favoritt matpakka Di?:-)

Kristine

30.08.2017 kl. 18:03
Anastasia:
En miks med egg, laks, tunfisk og søtpotet :)

Pernille

30.08.2017 kl. 16:32
Jeg er skikkelig dårlig på matbokser :-/

Kristine

30.08.2017 kl. 18:03
Pernille:
Da kan du jo tenke at du har forbedringspotensiale :)
Kristine

Hei og velkommen til Dedication. Jeg er en livsglad personlig trener og kostholdsveileder. Her på min blogg vil du få små tips, råd og oppskrifter til den sunne linje, samt følge min vei i livet. Jeg har troen på at god helse og en sunn livsstl er nøkkelen til et lykkelig liv og en glad kropp. Legg gjerne igjen noen ord om du lurer på noe, ønsker å dele noen tanker, er interessert i kost og treningshjelp eller bare vil si hei :) Kontakt: kristine@helseglede.no

Search

Bloggdesign

Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits