PEPPERKAKER MED OST & NYTTÅRSDESSERT


Har du testet pepperkaker med ost? Da jeg først ble introdusert for denne smakskombinasjonen, tenkte jeg at det hørtes forferdelig rart ut, pepperkaker og ost?!?! Men da jeg satte tennene i den første pepperkaken, var jeg frelst. Det er bare så utrolig godt! 

 Til kveldens nyttårstapas har jeg fått i oppgave å ta med ost og kjeks som en appetizers. Ost og salt kjeks er en kjedelig og klassisk kombinasjon. Pepperkaker med ost derimot, er mer spennende og har et julepreg over seg. Valget falt derfor på dette istedenfor den klassiske varianten. Selv synes jeg denne smakskombinasjonen er helt fantastisk god. Det er noe med den sprø og søte pepperkaken som gjør seg utrolig godt med den gode, kraftige og kremede smaken fra ost. Den perfekte kombinasjonen av søtt og salt! 

Pepperkaker med ost

Pepperkaker
Ost
Honning

Dander ostebiter på pepperkakene og dekorer med noen dråper honning.
Så enkelt og så godt!

Det spiller ingen rolle om du bruker hjemmelagde eller ferdigkjøpte pepperkaker. Jeg brukte hjemmelagde da jeg har igjen en hel haug etter jul, men de du kjøper på butikken er vel så bra. Du kan naturligvis også bruke forskjellige oster og annen søt topping. Jeg har valgt brie og honning, da jeg synes denne kombinasjonen er kjempe god. En annen favoritt er blåmuggost med fibersirup. Nam! Camenbert, Ridderost, Jarsberg, Normanna og lignende gjør seg også godt på pepperkakene. Honning kan byttes ut med chutney, aprikosmarmelade, dadler eller fikensyltetøy.


Jeg sitter å smakstester noen pepperkaker med ost i dette øyeblikket. Ikke at jeg ikke har smakt det før, men jeg må likevel forsikre meg om at det er godt. Det er i hvert fall det jeg forteller meg selv. Sannheten er vel egentlig at jeg bare synes det er så godt at jeg måtte ha noen biter!

Om du fortsatt lurer på hva du skal ha til nyttårsdessert har jeg et par andre tips fra arkivet: 
Suksesskake
Eller suksessterte og mandelkake med gul eggekrem som den også blir kalt.
Iskake
Myk iskake med cruncy bunn.
Festrull
Nesten som rullakake. Kan fylles med hva enn du måtte ønske. 
Skoleboller
Boller slår alltid ann hos liten og stor!
Sjokoladekake med karamell
Denne er bare super god! En saftig sjokoladekake toppet med karamell.
Peanøttiskake
Min absolutte favoritt som jeg lager igjen og igjen! 
– Salte og cruncy karameller
Disse er perfekte å ha som snacks. Super gode!

Uansett om det blir pepperkaker med ost eller en helt annen nyttårsdessert, håper jeg du får en veldig så fin feiring. Jeg er klar for kvelden, og ikke minst klar som et egg til å komme igang med 2018 og kicke ass på nyåret. Håper du er det samme :grin: Godt nyttår på forskudd. 

Kristine ♥

10 kommentarer
    1. karoline:
      Vippene mine har ikke blitt så slitt fordi jeg har naturvipper. Jeg setter de på hos Donheden i Sandvika 🙂

    2. Vippene dine er sykt fine!!!! Kan jeg spørre hvor du tar vippeextensions hen? Og har dine vipper blitt slitt av det?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg