I HELGEN KAN DU

For helgen min her i Malaga, har jeg ikke de store planene. Jeg tar en dag av gangen og koser meg med sol, ferie og avslapping. 
Har du ikke de store planene for helgen du heller, har jeg noen tips til deg her. Riktig god helg ♥

I helgen kan du servere burritos til middag
Burritos er en skikkelig god middag som alltid er en vinner. Eller hva med hjemmelaget spelt pizza med hvit topping? Super godt!

I helgen kan du see filmen 13 hours
Denne filmen er fantastisk. Dette er en action drama film som handler om et sikkerhetsteam under et angrep på en amerikansk forbindelse i Libya. Filmen er basert på en sann historie fra 2012 og er nervepirrende fra start til slutt. 

I helgen kan du skrive en takknemlig liste
Ta deg tre minutter til å skrive en takknemlig liste. Den kan inneholde alt fra at du er takknemlig for at du nok en dag våkner til liv, til noe mer spesifikt som har skjedd i dag. Husk at hver dag er en gave. Ikke ta dagen i dag forgitt.

I helgen kan du ta deg en skogstur
Pakk med deg en niste, en termos med kakao og varme klær, og gå ned en tur i skogen. Ta gjerne med familie eller venner. Høstfargene og -luften er deilig på denne tiden av året. 

I helgen kan du bake skillingsboller med sjokolade
Gjærbakst er alltid godt. Test ut denne oppskriften på skillingsboller med sjokoladefyll. En n litt sunnere variant, men likevel knall god!

I helgen kan du løpe intervaller
Har du ikke lyst til å bruke lang tid på trening i helgen, kan du teste denne intervalløkten. Da er du ferdig på knappe 30 minutter. Kjapt, effektivt og moro!

I helgen kan du ta deg en spakveld
Ta deg en kveld hvor du pleier deg selv hjemme hjemme. Skru på rolig musikk, skrubb hele kroppen med en kroppsskrubb og smør deg så med en deilig kroppskrem, ta på en ansiktsmaske og nyt et glass vin.

I helgen kan du lage en deilig frokost
Bak rundstykker. Dekk frokostbordet med diverse pålegg, tente lys og ferske rundstykker. Det blir nesten som en hjemmelaget hotellfrokost! Cottage cheese rundstykker er alltid en favoritt. De er enkle, raske og gode.  Ellers kan jeg anbefale disse enkle, proteinrike speltrundstykkene.

Med det ønsker jeg deg en riktig god helg :grin:

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. M:
      Ja, desverre er det mange missoppfattelser rundt allergier. Spør heller i kommentarfeltet om du lurer på noe. Så skal jeg forsøke å svare raskt 🙂

    2. Åja, jeg forstår den! Trist at folk tenker at det med glutenfri beror på sunnhet, når det faktisk ikke er tilfellet. Glutenfrie varer har for øvrig tilnærmet likt kaloriinnhold også, så jeg ser ikke helt den. Tvert om er det for at en skal kunne holde kroppen frisk. Tusen takk for tips. Da får jeg heller sende deg en melding de gangene jeg skulle lure 🙂

    3. M:
      Jeg vil ikke merke de glutenfrie da mange har feil oppfattning av glutenallergi. Jeg vil ikke fremme det at veldig mange mener at de har glutenallergi uten at de helt har det, om du skjønner hva jeg mener. Men nesten alle oppskriftene mine kan du lage glutenfrie feks ved å bytte speltmel til bokhvetemel 🙂

    4. Hei! Jeg har nylig fått påvist cøliaki. I den forbindelse lurer jeg på om du kan merke oppskriftene glutenfri, de gangene de er det? Det ville hjulpet meg stort, da jeg prøver å være sunn, men samtidig også unngå gluten 🙂
      God helg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg