SUNN OG GOD UKESMENY

Riktig god søndag, dere ♥ Jeg befinner meg på hytten i dag. Vi dro opp i går formiddag og blir her et par dager. Skitur, kakaohygge og kortspill står på planen i dag. Mens jeg koser meg på fjellet, har jeg satt sammen en sunn og god ukesmeny til dere. Kanskje den kan gjøre det litt enklere å spise mat som gjør godt for både kroppen og smaksløkene? Håper du finner noe som frister.

Mandag
Vi starter uken med en lekker minestronesuppe. En vegetarisk middag som er sunn, mettende og veldig god.

Tirsdag
En god torskerett med fisk og grønnsaker i folie. Server gjerne med poteter eller annet tilbehør som brokkolimos eller kokt ris.

Onsdag
Varmende tacogryte. Denne gryten har masse smak og tar ikke mer enn ti -tolv minutter å lage. En slags tacofest på en onsdag!

Torsdag
Hjemmelagde fiskepinner med råkostsalat og potetmos. Sprø og gode fiskepinner som du lager enkelt selv. Fiskemiddager trenger ikke være kjedelig altså!

Fredag
Fullkornspasta med kylling. Nok en middag som bare tar femten minutter å lage, men som likevel er veldig smakfull og mettende. En kremet pastarett som passer like godt til helgekos som i hverdagen.

Lørdag
Speltpizza med hvit topping og pesto.  Pizza slår aldri feil i helgen. Kombinasjonen av hvit saus og pesto er bare så god!

Søndag
Avslutt uken med en av mine favorittoppskrifter, chicken tikka. Her kan du også velge å lage en vegetarisk variant ved å bytte ut kyllingen med for eksempel bønner eller linser. Tika masala sausen passer nemlig godt til så og si alle proteinkilder, svin, biff, kikerter, hvit fisk, osv. 

Dessert
Bringebærfromasj. En proteinrik variant med masse bær, næringstoffer og ikke minst; god smak.

Bakst
Grove hjertepolarbrød. Kanskje du kan overraske din kjære med polarbrød i hjerteform på torsdag når det er valentinesdagen? Disse kan naturligvis også lages runde som vanlig polarbrød.

Kake
Sjokoladekake med karamell. Trenger jeg egentlig å si mer? Sjokolade og karamell sammen er bare helt fantastisk. Denne kaken er virkelig supergod!


Kristine ♥

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg