DESEMBER’S

Nest siste dag i desember! Herlighet. Jeg kan ikke tro at 2019 hvert øyeblikk er forbi! Det er ikke lenge siden jeg skjøt opp raketter sist. Eller, jo, det er jo riktignok et år siden, men det føles som om det bare er et par måneder siden. Er det flere som har det slik?
Nå som årets siste måned nærmer seg forbi, er det på tide med en oppsummering av desember.

Desember’s festligheter
Jeg har vært på tre julebord denne måneden. Kall meg gjerne gammel, men det holder i lang tid for meg! Jeg er ikke noe festløve og blir det for mange helger med festing, alkohol og lite søvn, går det raskt utover energien. Det er naturligvis veldig hyggelig å møte mennesker jeg ikke har sett på lenge, men jeg trives bedre hjemme en lørdagskveld.

Desember’s avhengighet
Blåmuggost! Jeg har alltid vært glad i oster, spesielt brie og blåmuggost er noe jeg spiser ofte, men nå er jeg virkelig på blåmuggostkjøret. Jeg må ha det hver dag! Enten på lomper, kjeks eller pepperkaker. Og osten må serveres sammen med litt honning eller sirup.

Desember’s treningstips
I midten av måneden delte jeg to favorittøvelser i kabel. Jeg viste dere også  en finisher om du ønsker litt ekstra svette og puls på slutten av økten din, og jeg har delt en pyramideintervall og en 30 / 30 intervall som du kan gjøre både ute og inne.

Desember’s mest likte instagram-innlegg
Bildet over med teksten “Årets beste juledag 🎅 ♥️ ⁣Så lenge jeg kan huske, har jeg og mamma hatt en årlig desemberdag med pepperkakebaking etterfulgt av kakao med krem, pepperkaker og julefilm. Etter at hun døde for noen år siden, er denne tradisjonen blitt enda viktigere for meg, og i dag har jeg gjort akkurat dette. Nå sitter jeg har med kakaokoppen i en hånd og pepperkake i den andre, med julefilm på TVen og mamma i tankene. ⁣
Julen kan være en tøff tid når man har mistet noen. Jeg savner henne enormt! Da gir det meg mye å forsøke og videreføre mammas tradisjoner. Ikke minst å minnes alle de hyggelig stundene vi hadde sammen, istedetfor å fokusere på det urettferdige og alt vi ikke får oppleve 🥰”

Desembers’s mest likte innlegg
Etter at jeg skrev innlegget slapp av i julen, legg vekk perfeksjonismen, har jeg fått veldig mange hyggelige tilbakemeldinger og mail. Det er mange som føler på det faktum at alt skal være perfekt i julen og at det blir mer stress enn hygge. Vi trenger alle å minne oss selv på at det som faktisk betyr noe, er ikke om vi har syv slag eller et nydelig juletre, men at vi nyter tiden med de menneskene vi er glad i.

Desember’s hyggeligste kveld
Julaften. Det ble en veldig rolig og avslappende julaften. Jeg laget middag med min nærmeste familie, vi var bare fire stykker, men jeg satte utrolig pris på å omgås dem. Det er ikke ofte familien er samlet slik da vi bor forskjellige steder i landet. Jeg lever lenge på denne dagen hvor vi bære var sammen. Det fyller meg virkelig opp innvendig.

Desember’s trening
Jeg må skryte av meg selv. Jeg har hatt mye gode økter og generelt kost meg skikkelig med treningen i desember! Jeg følger ingen plan eller oppsett, men har en liten oversikt i hodet slik at jeg kommer gjennom alle muskelgruppene flere ganger i uken. Jeg trener mest fullkroppsøkter for tiden og har delt en fullkroppsøkt her og en økt her.

Desember’s favoritt kake
Stollen! Dette er min soleklare favoritt. Denne er bare så god! Som dere kanskje så på storie på instagram, laget jeg denne igjen igår. En skikkelig saftig og god kake som passer like godt til julekosen som ellers i året.

Desember’s mest avslappende
Jeg har funnet veldig mye glede og avslapping i korte gåturer i vinterluften. Bare det å komme seg ut i femten minutter, tømme hjernen og få frisk luft, gjør at skuldrene mine senker seg og pulsen roer seg.

Desember’s mest spiste
Pepperkaker! Verdens beste pepperkaker. Jeg vet ikke om det er det faktum at jeg synes pepperkaker er utrolig godt eller om jeg rett og slett elsker det fordi det gir meg så mange gode minner om barndommen og mamma. Uansett, pepperkaker har det virkelig blitt mye av denne måneden, og jeg holder nok på pepperkakespisingen et par uker til. Det må da være lov litt ut i januar?

Nå går jeg helhjertet og kjempe klar inn i 2020. Jeg er utrolig takknemlig for desember og alle de elleve andre månedene i 2019. Det har vært en fint år. Samtidig har jeg en følelse av at 2020 blir enda bedre og jeg er skikkelig gira!

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Beate
      Hei skjønne du! Vel, jeg hadde ikke den beste slutten på året, men nå blir det bare bedre og bedre! Har du hatt en fin start på året? Håper det 🙂 God nyttårsklem til deg <3

    2. Vakre deg! <3 Håper du får en flott siste dag i 2019! Gleder meg til å fölge deg i 2020! Godt nyttår flotte deg! Klem! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg