FESTKAKER TIL MAI

Det nærmer seg 17 mai med stormskritt. Da hører det også med mange gode kaker. Nasjonaldagen vår er jo den store kakedagen!
På mitt kakebord den store dagen finner du noe sunt og mye som ikke er fult så sunt. Jeg liker en salig blanding! 
Her har jeg samlet mine sunne favoritt festkaker til mai :grin:
Hva er din 17-mai favoritt? 


Norgesmuffins
Saftige og gode vaniljemuffins med kremostglasur.  


Festrull
Proteinrull ala rullekake med pisket krem og sjokolade. 


Vafler, is og bær
Knall gode vafler med hjemmelaget is og bær.

Suksessterte
Sunn og sukkerfri. Server gjerne med bær slik jeg har gjort på denne suksesskaken. 

Peanøttiskake
En real festkake. Fantastisk god! Desidert min favoritt.  

17 mai kake
En sunn versjon av den klassiske kremkaken.  

Brownie
Den beste sunne brownien!  

Lime ostekake
En syrlig og frisk ostekake med marinerte jordbær. 

Sjokoladeskillingsboller
Disse vil falle i smak hos liten og stor. 

Jordbærkake
En sommerlig og saftig vaniljekake med kremostglasur og jordbær. 

 
Håper du finner noe som frister
Måtte mai bringe mange gode stunder for deg og dine kjære :grin:

Kristine  

14 kommentarer

Siste innlegg