DEILIGE FESTKAKER

17. mai er rett rundt hjørnet *Det er Norge i rødt, hvitt og blått* Da hører det også med mange deilige festkaker. Nasjonaldagen vår er jo den store kake- is- og pølsedagen! På mitt kakebord den store dagen, finner du en sunnere variant og mye som ikke er fult så sunt. Jeg liker en salig blanding! 
Om du har lyst til å bake noe deilig, har jeg samlet mine sunnere favoritt festkaker her :grin:


17 mai kake
En sunn versjon av den klassiske kremkaken.  

Norgesmuffins
Saftige og gode vaniljemuffins med kremostglasur.  
Festrull
Proteinrull ala rullekake med pisket krem og sjokolade. 

Vafler, is og bær
Knall gode vafler med hjemmelaget is og bær.
Suksessterte
Sunn og sukkerfri. Server gjerne med bær på toppen, slik at den blir ekstra festfin. 

Peanøttiskake
En real festkake. Fantastisk god! Desidert min favoritt. Denne har jeg laget så mange ganger at jeg ikke har telling. Jeg tror det blir denne kakevarianten jeg lager til årets 17 mai også. Må bare prøves!

Brownie
Den beste brownien!  
Lime ostekake
En syrlig og frisk ostekake med marinerte jordbær. 

Sjokoladeskillingsboller
Disse vil falle i smak hos liten og stor. Boller slår aldri feil! 
Jordbærkake
En sommerlig og saftig vaniljekake med kremostglasur og jordbær. 

 
Håper du finner noen deilige festkaker som frister :grin: Måtte mai bringe mange gode stunder for deg og dine kjære!
Ha en fin søndag så lenge. 

Kristine ♥

8 kommentarer

Siste innlegg