FESTFINE OG SUNNE KAKER TIL 17 MAI OG ANDRE MAIDAGER

Mai er den store fest- og kakemåneden. Vi har 17 mai, Kristi Himmelfartsdag og pinsen, i tillegg til andre solrike maidager. I mine øyne, er nasjonaldagen vår er den store kakedagen. Da finner du noe sunt og mye som ikke er fult så sunt på mitt kakebord. Jeg liker en salig blanding! Har du en 17 mai favoritt?
Her har jeg samlet noen av mine festfine og sunne kaker til 17 mai og andre mai dager. Håper du finner noe som frister :grin:

SONY DSC

Vårens beste iskake
En super god iskake med crunchy bunn som er toppet med deilig, søt vaniljeiskrem

Norgesmuffins
Saftige og gode vaniljemuffins med kremostglasur

Festrull
Proteinrull ala rullekake med pisket krem og sjokolade

Vafler, is og bær
Knall gode vafler med hjemmelaget is og bær

Suksessterte
Sunn og sukkerfri. Server gjerne med bær slik jeg har gjort på denne suksesskaken

Peanøttiskake
En real festkake. Fantastisk god! Desidert min favoritt

17 mai kake
En sunn versjon av den klassiske kremkaken

Lime ostekake
En syrlig og frisk ostekake med marinerte jordbær

Sjokoladeskillingsboller
Disse vil falle i smak hos liten og stor

Jordbærkake
En sommerlig og saftig vaniljekake med kremostglasur og jordbær

 

 

Kristine ♥

6 kommentarer
    1. Min favoritt er suksess kake. Den er ei favoritt hele året. Aldri prøvd å lage den sunnere før. Skal prøve oppskrifta di 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg