SUNN OG GOD UKEMENY

I dag vil jeg komme med en ukemeny til dere. En sunn og god ukemeny som forhåpentligvis kan inspirere deg til å lage en smakfull og næringsrik middag eller to denne uken.

Mandag
Pasta bolognese med rotgrønnsaker. I denne varianten har jeg tilsatt karbonadedeig. Vil du gjøre retten til en kjøttfri variant, dropper du karbonadedeig. Da kan du enten tilsette ekstra med grønnsaker, bønner eller linser. 

Tirsdag
Fisketirsdag feires med torsk og mangosalsa. En kjempe god smakskombinasjon!

Onsdag
Sunn hjemmelaget stroganoff. Det høres vanskelig og avansert ut, tenker du kanskje? Denne lager du på bare ti minutter!

Onsdagsdesserten
Onsdag er tross alt lillelørdag og da hører det med noe ekstra godt. Lag mikrokake. Denne er en gjenganger hos meg som jeg aldri blir lei!.

Torsdag
Poke bowl. En av mine favoritt retter! I denne varianten får du også oppskrift på en sunnere hjemmelaget chili majones. 

Fredag
Tacofredag er kjemt for mange. Jeg vil tipse deg om marokansk taco som er en super god og litt annerledes vri på tacoen. 

Lørdag
På lørdag er det godt med en hjemmelaget pizza. Da kan kanskje en pizzapai med speltbunn friste?

Søndag
En super enkel, sunn og knall god texmex kylling. Dette er en alt i et form med kylling og en kremet tacosaus. Deilig!

Ukens bakst
Enkle, saftige og gode sjokoladeboller. Boller er noe de aller fleste liker. Med sjokolade, vil jeg påstå at de blir enda bedre!

Ukens helgefrokost
Deilige spelt- og havrerundstykker passer perfekt til helgefrokosten. Å bruke lang tid på helgefrokosten, gjerne med nystekte rundstykker med godt pålegg og en kopp kaffe, er noe av det beste jeg vet!

Håper du fikk noen gode mattips og at uken din bringer masse sunn og god mat. Ha en finfin søndagskveld videre. 

 

Kristine ♥

4 kommentarer
    1. Fint med tips på å gjøre middagen vegatiansk. Jeg prøver å spise mer sånn =)=)

    2. Jeg blei i hvert fall inspirert. Er dårlig til å lage middag. Men poke burde selv jeg få til!! 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg