ÅRET 2016

Da jeg satt å så tilbake på 2016, fikk jeg faktisk et par tårer i øyekroken. Fy søren det har skjedd mye dette året! Da tenker jeg ikke rent fysisk, som reising, trening, og lignende, men det som har skjedd psykisk.  Jeg har hatt en enorm mental utvikling! Etter at jeg ble singel på vårparten, noe som var langt tyngre enn jeg ville innrømme ovenfor meg selv og andre, startet jeg en ny reise og la inn en stor innvendig arbeidsinnsats. Selv om jeg var helt sønderknust, jeg trodde jeg hadde funnet mannen i mitt liv og bokstavelig talt gråt så øynene mine var så hovne at jeg ikke kunne se, så er det faktisk noe av det beste som har skjedd meg! Jeg har hatt en turbulent ungdomstid og har konstant vært i forhold de siste 15 årene. Etter at mamma døde for nå to år siden, løp jeg fra følelsene mine og forsøkte så godt jeg kunne å pakke dem bort, istedenfor å kjenne på dem og takle dem. Det å nå skulle være alene, bli kjent med seg selv, ikke la seg påvirke av en samboer, finne ut hva jeg faktisk vil uavhengig av andre, og bli trygg på Kristine, har så langt vært en utrolig reise. Jeg har lært så enormt mye. Nå sitter jeg har og gleder meg virkelig til fortsettelsen!

Det er mye å si om året 2016.Her har jeg valgt ut noen av mine og deres favoritter fra de siste tolv månedene. 

SAMSUNG CSCJanuar
I januar startet jeg min første praksisperiode i sykepleiestudiene. Etter å ha sittet på skolebenken et halvt år og lært mye, var det fantastisk å komme ut og gjøre det vi har lært i ´real life´! 
Jeg fikk dilla på denne sjokolademoussen
SAMSUNG CSCPå trening stortrivdes jeg. Følelsen av et nytt år, gav treningen et helt nytt giv!! Hver eneste treningsøkt denne måneden var egentlig en sann glede. Jeg hadde ikke noe mål eller plan, men trente og gjorde akkurat det jeg følete for og hadde lyst til. Det var det som gav meg en stor gnist, glede og energi!

Februar
I februar løp jeg mitt første løp noensinne, WinterRun, noe som var både skummelt og morsomt. Jeg hadde grugledet meg veldig på forhånd, men løpet gav meg tidenes go´følelse. Tiden  ble på 48 minutter og 38 sekunder, noe jeg var veldig stolt av! Som dere ser var jeg svett og veldig fornøyd etterpå.
SAMSUNG CSCSAMSUNG CSCJeg forelsket meg helt i Kulinaris med vanilje og cokkies. Jeg er et ismonster, som dere vet, og denne isen her, levde jeg nærmest på denne måneden! På kjøkkenet laget jeg super enkle snicksers som ble en favoritt både hos meg og dere. 

SAMSUNG CSCMars
Mars bestod av ferie, masse sosialt, treningsøkter og hygge. 
SAMSUNG CSC
Ferien ble tatt på  vakre Lopesan Baobab Resort. For et vakkert sted! Her kunne jeg virkelig bodd. Kjempe hyggelige ansatte og god mat. Rett og slett en super deilig uke!
SAMSUNG CSCJeg hadde dilla på mine hjemmelagde polarbrød. De har forøvrig vært en favoritt gjennom resten av året og blitt laget mange ganger. 

April
Jeg fikk betennelse i akillesen tidlig i april. De første dagene synes jeg fryktelig synd på meg selv. Jeg hadde vondt og jeg skulle verken stå, gå eller belaste høyre fot. Jeg bestemte meg for å snu tankegangen min. Isteden valgte jeg å fokusere på det jeg fortsatt kunne gjøre, som å trene tung styrke på overkroppen eller sette meg i skogen og nyte solen. Jeg la også ekstra fokus på å tenke på gledelige ting ved hverdagen og alt jeg er takknemlig for. Vips så ble april den mest blide måneden på lenge!
Ettersom akillesen ikke var god, satte jeg inn støtet på styrketreningen og tok flere nye rekorder. Deriblant 8 chins og 100 kg i mark! Fantastisk herlig! 
SAMSUNG CSCVerdens beste cookie doug kuler ble laget. Cookie dough er aldri feil! 
SAMSUNG CSCApril’s beste middag var uten tvil denne biffmiddagen. Så mye smak i en enkel middag!

SAMSUNG CSCMai
Jeg var storfornøyd med å få tommelen opp for gåturer igjen etter problemene jeg fikk med akillessen i april. I fem uker gikk jeg knapt, kun noen få minutter til og fra bussen. Det å bevege seg igjen var fantastisk! 
SAMSUNG CSCBrunostsnurrer var en favoritt på kjøkkenet så vel som sunn kake i mikroen. Jeg gav dere også mine åtte beste kostholdstips, mens innlegget dere likte best var Tusen takk kroppen min

SAMSUNG CSCJuni
Eksamen var vel overstått og jeg var rimelig fornøyd. Jeg hadde en skikkelig god følelse for hvordan det hadde gått og feiret med et godt glass hvitt på verandaen. Karakteren kom noen uker senere og gjorde meg enda mer fornøyd!  
Når det kom til trening fortsatte jeg å fokusere på styrketrening og tok endelig to ganger min kroppsvekt i markløft! Det var moro!
SONY DSCJeg bakte sjokoladerull med bringebærkrem som for fikk mange positive tilbakemeldinger. Ellers skrev jeg et innlegg om six pack som også falt i smak hos dere. 

SAMSUNG CSCJuli
Juli var en måned preget av mye liv og lite trening….og en tur til frisøren som gav et krise-resultat, hallo gult hår! Men det er en annen historie. 
Jeg var på jentetur i Gøteborg og bestemte meg for å trosse berg- og dalbane skrekken min som jeg har hatt siden jeg var liten! Det første jeg gjorde da jeg kom til Liseberg var å ta Helix som er en ny berg- og dalbane hvor du blir slengt på hodet utallige ganger og som varer i to minutter. I følge min venninne sa jeg konstant “Å fy fa**” gjennom de to minuttene, men jeg overlevde og jeg skal love deg jeg var helt i hundre etterpå :mrgreen: #StoltSomFa**
SAMSUNG CSCJeg levde på disse proteinpannekakene med sjokoladebiter, flyttet inn i ny leilighet og var mye på farten. 

SAMSUNG CSCAugust
August var en helt fantastisk måned! I tillegg til full jobb, blogg, god mat og trening, skjedde det så mye moro og sosialt. Når jeg ser tilbake, skjønner jeg egentlig ikke helt hvordan jeg har fått tiden til å strekke til!
Processed with VSCO with c1 preset
Jeg var på Bergen tur med Noccogjengen. En helg fylt med mange timer i bil, enormt mye latter, god mat, masse hyggelige mennesker, crossfit konkurranse, dansing på byen og mye annet moro. Jeg fant masse glede i gåturer i skogen og nyt friheten det gir. 
Innelgget jeg elsker meg selv falt i smak hos dere. Det er virkelig hyggelig. Jeg synes vi mennesker generelt burde bli flinkere til å bli venn med oss selv. Vi er vår egen verste fiende!
SAMSUNG CSC
På kjøkkenet laget jeg perfekte sprø søtpotetfries. Disse har blitt laget mange ganger det siste året! Dere la deres elsk på bollesconsenen. Jeg har fått så mange snaps og instagrambilder av at dere har laget denne godsaken. Det er så morsomt når oppskriftene faller i smak hos dere også. Tusen takk ♥

Team Nocco, Skins og Proteinfabrikken dro til ORC Ninja Center i Gøteborg og hadde et knall bra døgn sammen. Du kan lese mer om turen her. Dette var en ordentlig go`gjeng med masse herlige mennesker som jeg aldri vil glemme!

September
Da jeg gjorde august oppsummeringen, avsluttet jeg med “Selv om jeg ikke helt har troen på at september klarer å slå august, tror jeg dette blir nok en bra måned”. Så feil kan jeg altså ta. September har vært en fantastisk måned! Reising, hygge, sosialt, gode treningsøkter, masse god mat og generelt utrolig godt humør! 
SONY DSCJeg var en god langhelg i nydelige Krakow by. Tretti grader, strålende sol, ferie, god mat, god vin, hyggelig selskap, vakkert landskap og god stemning. Lykke altså! Har du ikke vært i Krakow anbefaller jeg det på det sterkeste!
SONY DSCKanelkaken er uten tvil den beste kaken fra septemeber, kanskje faktisk den beste kaken i 2016. Fy søren den var god! En saftig kake med smak av bolledeig. Denne har jeg også fått veldig mange hyggelige tilbakemeldinger. Det er stas! Det er alltid koselig å få tilbakemeldinger fra dere, enten det er spørsmål, en hyggelig hilsen eller en snap av at dere har prøvd en av oppskriftene mine. Så tusen takk for det ♥ Når det kommer til middag, var burgerpølsen noe som virkelig falt i smak hos meg. Enkelt, sunt og veldig godt. 

SONY DSCOktober
Oktober har vært en spennende måned. Jeg har vært på flere turer hvor jeg ikke ante hva jeg som ventet meg, noe som har ført til at jeg har møtte mange nye og hyggelige mennesker.
Første helgen i oktober var jeg på julebord i regi av Adlink og Aller Media. Det gikk av stabelen på Bloksberg hvor vi hadde en fantastisk helg med pynting av juletre, åpning av julegaver, tretten (!) retters middag og dansing natten lang. 
Jeg satte igang Oktober challengen og synes det var veldig moro at så mange ble med!
Helt spontant ble jeg med på Yoga weekend på Nordefjell! Dette var ganske ut av komforsonen! Jeg har gjort svært lite yoga i mitt liv, men å prøve noe nytt og komme ut av sin egen komfortsone har ingen vondt av! I lekre omgivelser på Norefjell hadde jeg en super helg med yoga, god mat og koselig samvær.
SONY DSC
Ellers laget jeg disse super enkle proteinkulene som ble knall gode, og tipset dere om hvordan en kommer igang med pull ups

November
Jeg var med på podcasten Ingefær, hvor jeg og Sara snakket om spiseforstyrrelser og det å grue seg til jul. 
SAMSUNG CSCJeg la min elsk på enkle scones med masse deilig pålegg. Nystekte scones med røkelaks og egg er super godt!
Ellers var jeg på shoot med ShapeUp, noe som var ganske skummelt men også veldig moro, og bakte seig og god brownie. Ja, jeg tørr påstå at dette er den beste sunne brownien du kommer til å komme over! Fy søren så god!
Innlegget Jeg er ikke villig til å gjøre det som trengs, falt i smak hos dere. Det er alltid skummelt å skulle dele mer personlige tanker og ord på bloggen, men med deres fantastiske tilbakemeldinger er det bare utrolig hyggelig og rørende!
Når det kom til trening, la jeg min elsk på chins!  I begynnelsen av måneden testet jeg chins med ekstra vekt og allerede i slutten av måneden tok jeg 5 repetisjoner med 2,5 kg ekstra i vektbelte. Fremgang er moro! Sumo markløft var også en øvelse jeg fikk smaken på og gav dere noen tips i. 

Desember
Årets hyggeligste måned. Bygging av pepperkakehus, samvær med de jeg er glade i, kos foran peisen, gode treningsøkter, kakao og gløgg, julebakst, turer i skogen, julebord, tre nøtter til askepott, familieselskaper, god julemat, dra hjem på juleferie, rådyrene som spiser av høyet jeg har lagt ut i hagen, sende ut søte julekort og en hel del annet. Desember er fantastisk! Jeg har hatt ni dager juleferie og kost meg masse i samvær med familie og venner. Batteriene er ladet og jeg begynner å kjenne at jeg er klar for hverdag og et nytt år.
Jeg skrev innlegget Om å lære å kjenne seg selv, som handler litt om det jeg skrev innledningsvis her. I tillegg gav jeg dere noen push up tips, og skrev om hvordan du kan holde treningsmotivasjonen gjennom vinteren. 
SONY DSC
Juleforberedelsene begynte, verdens beste pepperkaker ble bakt og det ble drukket x-antall kopper kakao med krem. Det gikk mye i julebakst, hvor jeg stort sett bakte ‘”originale” julekaker med sukker, smør og hvetemel. Av sunnifisert julebakst, laget jeg Videseterkaker som var en helt ny julekake for min familie. Disse var så gode at de har blitt en fast del av juletradisjonen fremover. Innlegget dere likte best i desember var Må det være så jævlig sunt da? 

Der lar jeg innlegget kommet til veis enda.
Takk 2016 for alt du har lært meg og latt meg oppleve :grin:  Og hjertelig takk til deg, for at du har fulgt meg i 2016 og tusen takk for alle fantastiske tilbakemeldinger. Jeg håper dere følger med videre og at jeg kan gi dere en enda bedre blogg i 2017. Jeg er klar som et egg til å kicke ass på nyåret. Håper du er det samme!

Kristine ♥

8 kommentarer
    1. Go Kristine. HAr fulgt deg I flere år og har vært veldig motiverende å se utviklingen din og alt du har vært igjenom. Du er ei råtøff dame som mange ser opp til. Ønsker deg alt godt I 2017. Stå på!! 😀

    2. Jar vært kult å se utviklingen din det siste året. Synes du gløder mer enn ever <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg